ciabel

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Ciabel - 7 maj 2009 08:47

Natten har varit mycket lugnare än en förra!

Napoleon mår mycket bättre nu men ska fortsätta vila så mycket det går. Inte lätt då han får sina valpspel i tid och otid.

Själv fick jag faktiskt sova till klockan 2 innan jag vaknade av hostan. Satt uppe en timme o drack te sen kunde jag faktiskt somna om ett par timmar.


Nu till dagens bekymmer!

Har inga skor till på lördag. Hittade inte några i butikerna heller som jag tyckte om så det blir nog sandaler men jag har inga svarta och jag vill ha just svarta skor till klänningen jag tänkt packa ner.

Kicki min soulmaid har ett par jättesnygga som jag får låna men jag ligger ju sjuk och Stefan hinner inte åka förbi och hämta upp dom så jag får väl klara mig utan.


Apropå Stefan så har han startat en ny GB på vår hemsida men jag håller mig kvar här på min blogg !

Bels problem med läsförståelse tror jag inte mycket på. Lägger man fram ngt som intresserar henne tar hon in all info men om hon inte är ett dugg intresserad är det svårare. Precis som alla andra.

Ikväll är det dessutom föräldramöte men det hoppar jag för de ska gå igenom samma saker som sist jag var.

Lägger mig och vilar en stund igen så jag kanske blir människa tills på lördag


Läste Inga-lills db här på förmiddagen och slängdes tillbaka 2 år i tiden.

Pojkarna gick på 6-års och lekte alltid med en pojke som heter Anton.

En dag var det planerat att de skulle gå hem med Anton som bor precis bredvid skolan när hans mamma kom från jobbet.

Lotta gick ner mellan husen och vad möter henne? Jo 3 pojkar på grannens studsmatta. Skolan hade släppt hem dem när de hade sagt att de skulle gå hem med Anton. Men hallå ingen hade hämtat dem och det är en av skolans regler att barnen inte släpps omde inte blir hämtade om inget annat är bestämt. Första frispelet från mig kom då. vad som helst kunde ha hänt!

Gick några veckor sen fick jag för mig att promenera till skolan vilket är en promenad för mig på ca 30 minuter där man måste korsa 2 stora genomfartsleder, bla almungevägen.

Väl där hittar jag mina pojkar med ryggorna på ryggen väntandes på att kunna smita över vägen.

Nu rev ja ner himmeln må ni tro. Lärarnas försar var att pojkarna sagt att de skulle gå hem själva. Men hallå de var 6 år gamla och jag hade då inte sagt detta. Hämtade om alltid klockan 14 på skolan.

Nu hann det gå en vecka igen innan samma sak upprepas. Anmälan till barn o omsorgsnämnden + skolverket.

Inte hände det ngt där heller men jag anmälde i alla fall så kanske det inte händer ngn annan.

Sen flyttade vi alla barn från den skolan.

Skapa flashcards