ciabel

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Ciabel - 11 maj 2009 08:19

Ja då e´det måndag igen!


Som sagt var vi på kryssning lördag till söndag med Birka Paradise. Vi hade fått den av vår vän, bestman, Bels gudfar Nisse i gemensam 40-års present.

När vi kom på båten fick vi en hytt högst upp under soldäcket. En flaska skumpa stod också i hytten så den sippade vi på. Jättemysigt.


Ner och åt ala carte´innan vi besökte tax-freen. Sen var det bara att chilla med en öl.

Fick faktiskt Stefan att dansa under kvällen trots att han avskyr att dansa, själv älskar jag det.

På discot var vi bland de äldsta men på det andra dansgolvet var vi på tok för unga.

Gick o lade oss vid halv två sen upp till frukostbuffe´n.

 Nu började det bli jobbigt! Saknade barnen så jag höll på att bli tokig. Vi har väl haft barnvakt 2-3 gånger under alla år för att göra ngt annat än jobba eller gå på möten.

Längtade bara hem så när det hade lugnat sig på soldäck slog vi ihjäl några timmar i bubbelpoolen. Vi har bara ägnat oss åt att bara vara tillsammans och haft jättemysigt.

Men lite "bond-och pensionärsvarning" var det på den här båten. Otroligt dyrt var det också!

Väl iland kom Nisse o hämtade oss så åt vi thaimat på vägen hem.  Mötte upp svägerskan och kusinen för att hämta Napoleon. Han slog knut på sig själv av lycka. Det hade gått jättebra (sa till sosso innan att om hon inte ville bli väckt under natten skulle hon ha han i sängen) Och så blev det.

Var skittrött igår kväll så jag lurade på soffan.

Börjar bli för gammal för sånt här.

Annat var det förr då man höll igång hela helgen!


Kan ngn förklara varför barn alltid visar sin sämsta sida när de varit borta? Precis som de straffar en för att man "lämnat bort"dem!

NU ska jag röja ur alla sängarna och städa av lite. Sen när Bel kommer hem ska jag cykla iväg o panikhandla lite.

Stefan kanske åker ut till landet ikväll för han ska bytra bränslepumpen (tror jag  det var) på båten.

Kram mina goa vänner

Skapa flashcards