ciabel

Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Ciabel - 20 maj 2009 16:02

Lite bekymrad blir jag ibland!

Han är så svår att få att äta ordentligt. Har provat det mesta nu mn det slutar alltid med att jag får blanda med kokt lever, köttfärs eller kyckling för att han ska äta. Kommer sluta med att jag när han blir större står med storkok till honom vare vecka.

De jag känner som har pudlar säger bara att sån är rasen. Han blir 17 veckor på lördag, väger 3 kg och är ca 31cm hög. Pigg och glad så länge han slipper andra hundar. Visst jag kan väl tycka att de flesta hundar här ikring inte är särskilt trevliga men det blir lite jobbigt när han springer ända hem till porten så fort ngn skäller.

Nästa bekymmer är att det spelar ingen roll hur mycket vi tränar, han kan inte vara själv. Börjar med att gnälla och krafsa på dörren och låter man bli att gå in då sätter han sig och stortjuter. Bara kämpa på antar jag men det är inte så lätt det heller då jag oftast sover på dagarna.

Tar emot alla tips jag kan få.

Av Ciabel - 20 maj 2009 08:11

Onsdag morgon och jag råkade läsa på mjölkpaketet när jag skulle hälla i kaffet. Närproducerad mjölk står det. Fortsatte läsa och jag vet inte vad de har för uppfattning om närhet men mjölken kommer från gefleortens mejeri!!!

Ingen som tänker miljö där inte när vi har ett mejeri ca 2 mil härifrån. Det snackas och skrivs dagligen om att man ska dra ner på transporterna för att minska avgaserna och spara på miljön men här har man i alla fall inte tänkt i de banerna.


Idag blir det snabbstädning och packning för lilla familjen åker till landet ikväll efer barnens judoträning. Pojkarna ska gradera ikväll så, LYCKA TILL!

Själv jobbar jag 2 nätter så på fredag morgon sätter jag mig på bussen direkt efter jobbet så får de komma och plocka upp mig i Norrtälje.


Solen skiner och det är redan riktigt varmt ute, känns som det blir en härlig sommardag.


Har problem med ensamträningen med Napoleon. Fast jag har sprungit ut och in hysteriskt kan man tycka och bara haft dörren stängd några sekunder står han och "gråter". Vet inte vad jag ska göra mer. Ngn som har ngn patentlösning?


Nä nu kallar plikten (Napoleon)

Puss och kram mina goa vänner

Ovido - Quiz & Flashcards