ciabel

Alla inlägg under juni 2009

Av Ciabel - 30 juni 2009 10:29

Hej go´vänner!

Vet att det hunnit bli tisdag igen men tiden bara rinner iväg.

Förra tisdagen var vi iväg med barnen till en hästgård i närheten där de fick rida shettis.

Nästa onsdag e det dags för dom igen och direkt efter ska jag ut en timme på nordsvensk. Har fått blodad tand vad det gäller ridning så nu kanske det blir att åter uppta där jag slutade när jag var 18 år.


Håll i er!

Kan nästan tro att jag fått solsting. Efter mycket tjat följde jag med på friskis och svettis igår. Har aldrig i hela mitt liv trott att det faktiskt kan vara kul. Sen när jag väl höll på var jag tvungen att kämpa för inte skulle S få nöjet att se mig banga.

Nä nu kallar solen.

Puss på er

Av Ciabel - 22 juni 2009 09:17

Nu är midsommarhelgen förbi!

Sov som en slagen natten till fredag. Sedan blev det traditionellt firande med sill lunch och dans kring stången.

Tog båten upp till mamma på midsommardagen. En härlig utflykt.

Igår söndag var jag, svägerskan, grannen Lena och Minna iväg och red islandshästar. När vi kom dit började det regna men vi sadlade på och tränsade, sen ut och satt upp.

Vad tror ni? Himmlen öppnade sig och åskan brakade lös.

Min häst var den yngsta och spralligaste i gänget så det blev några bocksprång.

Vi satt av och tog en fika istället när vi väntade ut ovädret. Sen begav det sig.

F-N vad kul det var!!! Inte kändes det att det var över 20 år sen man satt på en häst sist men gud vad annorlunda det var. Så kul har jag inte haft på länge. Blir fler turer i sommar helt klart.

Kommer försöka göra ett litet veckosammandrag varje måndag.

Puss på er och fortsatt skön sommar

Av Ciabel - 16 juni 2009 11:35

Har jobbat nu inatt och ska jobba två nätter till samtidigt som barnen är hemma på sommarlov. Har så otroligt mycket att fixa innan vi "flyttar" ut på landet för sommaren så det blir bara vila någon strötimme åt gången!


Kommer göra ett uppehåll i bloggandet under sommaren då jag bara kommer gå in ngn ggr så vi hörs i augusti igen go vänner

Puss på er

Av Ciabel - 14 juni 2009 21:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ciabel - 13 juni 2009 08:44

Lördag morgon:

Upp klockan 7 och ut med min lilla sängvärmare. Vi var när vi skaffade honom helt överens om att vi inte skulle ha ngn hund i sängen men herregud vem kan motstå de där ögonen!

Upp med barnen, ingen sovmorgon här inte fast det är första dagen på sommarlovet. Ladda med frukost och packa det sista till lägret.

Laddade bakmaskinen så vi får färskt lantbröd till middagen ikväll. Ojoj får inte glömma att ta fram kycklingfileerna ur frysen.

´Duscha och fixa till det sista innan Lisa kommer efter lunch sen blir det ju att ta fram min bästis igen (dammsugaren) eftersom det lär flyga svarta hårtussar i hela huset efter klippningen.

Det där med dammsugare är spännande hemma hos oss. Vi flyttade in i den här lägenheten mars 2000, en månad innan killarna fick för sig att de skulle ut i vecka 34.

Sen dess har jag fått 3, ja tre dammsugare att brinna så nu är vi inne på vår fjärde dammsugare på 9 år. Inte räknas dammsugare som förbrukningsmaterial? Här är det det i alla fall.

Ingen som blir förvånad längre när dammsugaren brinner hos oss.

Nu go vänner har jag inte tid att sitta här längre men kommer med rapport i morgon när huvudvärken gett med sig(för det räknar jag kallt med att få)!

Puss och kram från den snart gamla tanten

Av Ciabel - 12 juni 2009 16:34

Åkte raka vägen till skolavslutningen när jag kom från jobbet i morse. Lite kyligt men sen kom faktiskt solen ett tag.Alexander blev periodens elev den här gången och Johannes periodens förbättring. Fina ungar man har!!! Hetsade därifrån till grillen och satte barnen att äta lunchmedans jag rusade runt och handlade det sista till imorgon. Hem och började skura köksbänken. Nej mamma sa Bel!!!

Lägg dig och vila jag gör det där. Vaknade 2 timmar senare, då hade pojkarna städat sina rum och Bel hade dammat, höll på att dammsuga hela huset, städat toaletterna och sen åkte skurmoppen fram. Hela lägenheten tipp topp efter hennes framfart och då får man inte glömma att hon är ju faktiskt "bara" 12 år nyligen fyllda.

Ska slänga in fläskfilen i ugnen och röra ihop lite kall sås innan Stefan kommer hem.

Ha en skön helg! Det ska jag ha hihihi

Av Ciabel - 12 juni 2009 05:36

Ja då har jag jobbat mina två nätter för den här gången.

Sömnen blev det si och så med igår! Började bra med Napoleon under täcket som en liten boll men sedan kom belinda hem redan klockan 12 och sen var det kört.

Var ut med barnen och plockade lupiner till lärarna så nu finns det inte en lupin kvar(alla står i en hink på vår balkong)

Plockade med mig kläder, make up och allt som hör till så jag kan göra mig iordning direkt här på jobbet när jag slutar så blir det inte så stressigt när jag kommer hem.

Efter skolavslutningen sätter jag barnen att äta lunch på grillen medans jag springer gatlopp mellan ica och systemet, måste nog köpa ett rör treo med så jag kommer ur sängen på söndag.

Konstigt det där att när man var yngre kunde man festa en hel vecka om så var utan att känna av det men idag klarar man knappt en kväll. Kommer surt efter i flera dagar ju.

Har bett barnen hjälpa mig sedan i eftermiddag att städa av såjag bara behöver dra av med dammsugaren efter att vi klippt Nappe i morgon.

Tur jag har dom små liven så jag har hjälp med allt som behöver göras.

Kommer somna ovaggad i kväll!

puss på er go´vänner

Av Ciabel - 10 juni 2009 12:22

Gick en långis runt vår lilla insjö med Nappe samtidigt som vi tränade lite allmänt kontakt och lydnad. Han är så lyhörd och vaken förutom när han visar tendenserna till den begynnande 6 månaders trotsen.

När vi kom hemåt mötte vi en man som pratade lite med Nappe först och jag tänkte väl inte mer på det förrän han frågade om det var jag som var Carina. Innan jag kopplade hade hundra tankar gått mellan öronen sen så.

Det var leverantören från Husse där jag har hittat ett torrfoder som Napoleon äter med god aptit.

Upp till dörren och in med säcken och sen så .....

Öppnade säcken och vips satt det en liten hund däri och började knapra samtidigt som svansen gick!

Äntligen efter att ha gått igenom i stort sett alla sorters valpfoder innan vi började med färskfodret nyligen.

Blir så lycklig!!!

Puss på er

Skapa flashcards