ciabel

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Ciabel - 1 juni 2009 08:36

Kom hem från jobbet och möttes av en liten dam med feber, hosta , genomförkyld.

Lade mig att sova en stund och när jag vaknade låg hon bredvid och sov.

Hon håller dessutom på att tappa rösten. Och vi som har avslutning med judon  i morgon kväll då vi spelar brännboll och äter sallad. Det brukar vara supermysigt men Bel får stanna hemma och så ska det ju regna säger dom så vi får se hur det blir.


Napoleons nya fästinghalsband kom idag som jag beställt. Det är helt naturligt utan gifter så nu har vi en hund som går runt och luktar tea tree olja och eukalyptus. Är som att ha ett tuggummi springande efter sig.

Väntar på att Lisa ska få tid att komma förbi för hon har varit iväg och köpt nytt färskfoder åt oss. Nu börjar han få lite hull i alla fall.

Eftersom vi är i skärgården hela sommaren har jag bett vetrinären om att få betapred ifall han skulle råka bli ormbiten så vi hinner in till bebodda trakter. Fattar ni betapreden kostar 58 kr men vetrinären tar 150 för att ringa in receptet.

Hutlöst! Hög timpenning kan jag bara konstatera. Skulle inte ha ngt emot så lä'ttförtjänta pengar, har ni?

Ovido - Quiz & Flashcards