ciabel

Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Ciabel - 10 juni 2009 12:22

Gick en långis runt vår lilla insjö med Nappe samtidigt som vi tränade lite allmänt kontakt och lydnad. Han är så lyhörd och vaken förutom när han visar tendenserna till den begynnande 6 månaders trotsen.

När vi kom hemåt mötte vi en man som pratade lite med Nappe först och jag tänkte väl inte mer på det förrän han frågade om det var jag som var Carina. Innan jag kopplade hade hundra tankar gått mellan öronen sen så.

Det var leverantören från Husse där jag har hittat ett torrfoder som Napoleon äter med god aptit.

Upp till dörren och in med säcken och sen så .....

Öppnade säcken och vips satt det en liten hund däri och började knapra samtidigt som svansen gick!

Äntligen efter att ha gått igenom i stort sett alla sorters valpfoder innan vi började med färskfodret nyligen.

Blir så lycklig!!!

Puss på er

Av Ciabel - 10 juni 2009 09:21

Fatta att jag fyller 40 på söndag!!!!

Jag e´gammal har jag precis insett.

Har aldrig tänkt på åldern tidigare men nu när kroppen börjar protestera mer och mer kan man inte undgå att inse att man blir äldre.

Min Micke skulle ju för sjutton vara 18 år så nog har jag varit med ett tag.


Det spöregnar hos mig just nu och det ser ut som det kommer fortsätta under dagen. Vi som ska cykla till jobbet ikväll, känns inte så motiverat just nu men nu har jag ju vant mig vid den motionen så det är bara att köra på.

I morgon tar vi bilen för annars hinner jag inte hem för att duscha av mig och byta om innan det är dags att gå på skolavslutningen. Jätteskönt att alla tre går i samma skola. Napoleon åker med Stefan till jobbet så jag behöver inte bekymra mig över att han ska sitta och gråta efter "mamma".

 Håller på att ensamträna honom för fullt och har upptäckt att han blir jätte orolig när han har hela lägenheten utan han får vara instängd i sovrummet och det fungerar riktigt bra. Nu behöver han egentligen aldrig vara ensam, utom ngn kvart ibland när jag inte hunnit hem från jobbet innan Stefan och barnen åker iväg men det är skönt om man kan åka iväg och handla eller så ibland.


Som sagt go vänner kommer min kompis Lisa med sina pudlar tidigare på lördag så vi ska klippa Napoleon och ta det lugnt med hundarna. Med hennes hundar fungerar han fantastiskt bra men börjar misstänka att han är "rasist". Det är bara pudlar i olika storlekar han funkar med, allt annat springer han och gömmer sig för!!!!

Sen på kvällen smäller det:-)

Då kommer tjejerna så då blir det livat.

Familjen är ju på läger med judoklubben och jag känner inte alls för att sitta ensam kvällen innan DEN STORA DAGEN så då blir det mat,  vin och konstant tjatter halva natten. Skitkul.


Igår stod jag i köket precis hela dagen och bakade bullar som de ska ha med på lägret. Insåg att jag måste baka en omgång till oss själva också så de inte nallar av de andra så det blev ytterligare en sats.

Är trött på bullar nu och har inte ens smakat själv. Hela jag luktade kanel och vanilj.


Nu väntar tvättstugan så må så gott alla glada.

Puss på er

Skapa flashcards