ciabel

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Sista veckan:(

Av Ciabel - 11 augusti 2009 10:22

Ja då är det bara den här veckan kvar innan allvaret börjar igen!!!

Hela sommaren har varit suverän med både väder och aktiviteter. I morse kom ett lass grus som vi krattat ut på vägen för att jämna ut alla gropar.

Ska se om gräsklipparen är mer samarbetsvillig än vad båten var för i såna fall tar jag en sväng med den under dagen.


Köpte en skitbillig pälstrimmer på rusta för ca 6 veckor sedan och visst kan man inte räkna med strålande resultat för 149 kr men hade väl räknat med att den skulle orka klippa nos och tassar mer än 1 ggr. I alla fall är det ju 1 års garanti på skiten så idag skulle min goa svärfar åka förbi och byta den när han är in till stan.

Så passa dig nu Napoleon!!!!

Barnen klättrar både på mina nervknuter och på varandra för nu är det inte så många kvar här ute att leka med. De flesta har börjat arbeta men det är lika bra att vara  kvar tills på söndag för det finns inte mer att göra hemma.


Nä nu ska jag flirta med gräsklipparen.

Puss på er

 
 
susse

susse

12 augusti 2009 06:48

Halloj vännen.
Skönt du snart är tillbaka i stan..*L*
Vi köpte med en trimmer som var ganska billig. Funkar att klippa men tror en starkare hade varit bättre. Jag o Jocke klippte tiollsammans innan han åkte ut, kan säga att jag kan inte klippa Sigge själv, så nästa vecka ska han få åka på "salong" Vi ska åka upp och träffa hans pappa i Bjärnum och så ska vi även passa på att klippa honom. Nu i höst ska han börja på kurs. Är ju bra med lite socialträning med andra hundar om inget annat. Vi ska även åka till Sofiero i september och kolla alla fina hundar när de ställs ut.. Sigge får ta Sofiero nästa år för de ska vara minst 6 månader där.
Ha de toppen o hoppas gräsklipparen vill med dig.
Kramisar Susse

http://www.123minsida.se/susse_69

 
Ida & Molly

Ida & Molly

15 augusti 2009 16:14

Hejsan är ni hemma igen?Molly och jag har saknat att läsa om er på er blogg och även ni har missat och läsa mycket om molly:)Jobbar min sista dag i morgon på sommarjobbet :) känns skönt på ett sätt.Så börjar man plugga matte igen på måndag och det ska bli skoj.Hoppas ni har haft det bra i stugan.Vecka 35 åker vi på semester med mina föräldrar och mormor till en stuga vi har hyrt.Nu vill man denna vecka också ska gå fort så man kan åka till stugan.Hur mår Napoleon och du då?Hur gick det med att klippa honom kort då?Hoppas vi har kontakt igen.kram siar idag och molly

http://pudelnmolly.blogg.se

 
Annica

Annica

16 augusti 2009 12:34

Hej där! Hoppas allt är bra med dej! Här har höstkylan gjort sej påmind om kvällarna. Inte alls lika skönt att sitta ute längre... Så nu får man krypa upp i soffan med en massa tända ljus istället. Det är nästan mysigare.... Kramar

http://www.familjenlundin.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

17 augusti 2009 14:22

Hejsan!
Jaha då var det slut på semestern då!och tillbaka till vardagen igen,tråkigt va?Ja det blir ju lite blandade känslor den här veckan.Men även skönt för det är fullt jobb med 4 små valpar.Han ska bli fin nudå Napoleon när du ska klippa honom.
Ha det bäst allesamman!kul att du tittar in till mig!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
susse

susse

17 augusti 2009 14:57

Halloj du sköna böna!!
Härlig du är på plats i verkligheten igen..Saknat dig ju..
Ha de gott så länge så hörs vi snart igen..
Kramisar Susse

http://www.123minsida.se/susse_69

 
Inga-Lill

Inga-Lill

17 augusti 2009 15:12

Hallå härliga Cia
Ja nu går sommaren mot sitt slut...trist.
Du verkar ha haft det mysigt med familjen på landet. Skönt att kuna ladda batterina lite.
Det har blivit dåligt med besök på mina vänners sidor under sommaren. Men nu är man snart i gammla gängor igen.
Och lille Nappel växer och blir stor.
Ha det nu så bra min vän och var rädd om dig.
Kramar o tankar Inga-Lill o Fixza

http://www.123minsida.se/pysselmormor

 
Ida & Molly

Ida & Molly

17 augusti 2009 16:44

Ge Napoleon En jätte stor kram från mig och Molly . Idag har jag borsta molly så är så himla fin satte ut en bild på molly på bloggen så regnar det här i Uppsala till och från :)
Skönt att ni är tillbaka på bloggen igen.Nyfiken på se hur stor Napoleon är:)Kommer du lägga ut några bilder på honom på bloggen?Just nu vet jag inte vad molly gör.Okej han kommer blir fin när du klipper honom sen.Molly ska klippa sig slutet på september.Många kramar på er

http://pudelnmolly.blogg.se

 
Ida & Molly

Ida & Molly

18 augusti 2009 14:10

Titta på bilder på Napoleon har var ju bara för söt alltså.Han på minner lite om vår fanny när hon var valp.Här i där man bor är det regn igen.Hur har din natt på jobbet vart?Var var det nån stans ni bodde igen.Skoj å se hur du såg ut också.Har satt en ny bild på bloggen.så kan du se en bild på molly tillsammans med mig.Men är nog inte så himla bra men får duga.Ser ut som en ballong haha.kramar på er

http://pudelnmolly.blogg.se

 
Ida & Molly

Ida & Molly

18 augusti 2009 16:38

Har ni provat korta stunder med att låta honom va hemma själv.Som börja med 5 min sen ut öka det?Jag gjorde så med molly och det gick bra.Sen en gång var hon själv i 2timmar och vi skrev en lapp till grannar,att tala om hon hade ylat eller skällt under tiden vi var borta.Då bodde jag tillsamman med min kusin var för 3 år sen.Nu är hon inte lägre ensam nu har hon ju fanny och hade även Lady förut.Jobbigt det låter för er alltså.Bästa är ju å träna igen eller ha radion på under tiden han är själv då ni tränar honom.Så har han ju sällskap av musiken.För så har vi till hundarna.Det hade även vi till molly då.
Eller stänga alla andra dörrar och låt honom bara vara i hallen och ha hans bädd på ett ställe ute i hallen vid dörren och vatten skål.om ni har möjlighet att göra så åt honom.sen prova 5min gå ut på gården under dom där 5min men va tyst.det kanske funkar.
vi provade så på molly.men skäller har hon gjort mera när det sprang i trappuppgång gången där vi bodde.Men nu skäller hon mindre bara i bland.Hon är väldigt försiktig när det gäller stora hundar.Hon vart ju anfallen av en stor hund sommaren 06 då hon var valp.I bland skäller hon på en stor hund hon inte känner.Men vissa stora hundar hon känner går det bara bra.Jaså fyrishov är skoj var länge sen man själv badae
jo hade jag haft körkort hade jag nog åka ditt ni bor kanske hälsat på hade vart skoj med molly.men tyvärr har jag inget körkort :(
JA du som i går när jag cykla till affären spö regnade det.men jag klarade mig hem där i från i all fall.kramar på er från oss

http://pudelnmolly.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards