ciabel

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Vilken hund!

Av Ciabel - 20 augusti 2009 12:47

Nappe var som sagt med på jobbet igår natt och ni må tro att han vet vad som väntas av honom. Rakt upp till en boende med lång framskriden parkinson så hon fick trassla in sina ryckiga fingrar i hans päls och sen sov hon jättelugnt hela natten. Hon behöver en hund i sängen inte en massa kramplösande och lugnande. Jag är rätt emot många av de mediciner som används så jag brukar alltid försöka med allt innan man tar till med. T e x en kopp varm mjölk brukar göra undervärk på en orolig själ.


Idag har jag tvättstugan igen. Fick ngt ryck igår och rev ur alla sängar så tvätt blev det, sedan har jag skuret badrummet idag. Fattar inte var allt damm kommer ifrån.

Ikväll ska vi göra det enkelt för oss så vi beställer en familjepizza så vi kan äta och åka o storhandla i godan ro. Det ekar i våra skåp. Blir så när man är på landet hela sommaren och sen började jag ju jobba på en gång så det har inte funnits tid.

Nästa vecka börjar friskis o svettis så då blir det att köra. Har varit så rastlös i kroppen de här 2 veckorna då det inte varit ngn träning. Släpat den lilla stackarn på 4 ben på raska långpromenader och cyklat hysteriskt. Tänk vad snabbt man blir träningsberoende.

Kram på er

 
 
Annica

Annica

20 augusti 2009 13:20

Vad duktig du är då som går på gympa! Det har jag tänkt flera gånger, men det har nog stannat vid tanken... ha ha ha

http://www.familjenlundin.bloggagratis.se

 
Ida & Molly

Ida & Molly

20 augusti 2009 18:42

Gulligt nappe är mot dom äldre på ditt jobb.Håller med det är fel i bland att ge dom lugna mediciner,när man kan prova lite annat innan man ger det till dom.Så himla nyfiken på att träffa dig och nappe. Molly skulle få en trevlig och glad kompis...Så i morgon är det matte kursen som gäller.Åker i väg med familjen till en stuga vi har hyrt.Om det finns nån dator att låna där så ska jag försöka skriva ett in lägg hur vi har det där.Men bilder få jag lägga ut när jag kommer hem.Många kramar från mig och molly

http://pudelnmolly.blogg.se

 
susse

susse

21 augusti 2009 14:58

Hallå gumman..
Vilken goding lille Nappe e. ja det borde få vara lite hundar på alla sådana ställen, hade gjort gott.
Det gick jätte bra med Sigge i går, kul att få träffa hans pappa med, oj så stor han var..*L*
Ha de gott
Kramisar
Susse

http://www.123minsida.se/susse_69

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Presentation


Livet är en bergodalbana

Omröstning

Är du trött på snön än?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards