ciabel

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Ciabel - 2 september 2009 08:42

Jo nu märker man att det är i sverige vi bor och att det vankas mot höst.

Regnet öser ner och jag ser inte ens en ljusare grå fläck i det grå.


Idag blir det att baka bullar och bröd.

Torka mer äppelringar för barnen åt upp alla innan jag ens hann ta dom ur torken.


Apropå torken jag har:

Min gubbe älskar teknik dvs alla tekniska prylar man kan ha. Och jag är otroligt glad för det för annars hade jag stått utan "torkskåp" , bakmaskin, soda steamer, ja allt som gör livet lite lättare och roligare.


Tänkte träna lite med Nappe idag men om vädret håller i sig blir det inomhus. Inget kul att stå i spöregn med en hund som hatar regn.


Det har jag glömt att berätta att Napoleon är befriad från sin tratt under dagtid nu sedan igår. Nattetid får han ha den ett tag till då man inte har ngn koll på honom men han tycker det är så skönt att slippa den på dagarna och skulle han va dit och börja slicka är det bara att säga aaaa så slutar han. Jätteduktig kille jag har!


Ikväll ska vi som sagt på föräldramöte i skolan så då får Bel ha ansvaret här hemma och se till att killarna sköter sig. Sååå skönt nu när de börjar bli stora så man slipper ha barnvakt i tid och otid.


En kaffe och en förbjuden sen kör jag igång
Kram på er

Skapa flashcards