ciabel

Alla inlägg den 6 september 2009

Av Ciabel - 6 september 2009 07:49

Låg på soffan hela kvällen igår och försökte hänga med i flera program men det är inte lätt när man bara somnar till hela tiden.

I alla fall medans jag låg där kom jag på att jag ljög när jag skrev att jag inte varit sjuk på över 2 år.

I december var jag ju faktiskt sjukskriven av läkaren i samband med att jag fick kortisonsprutan i axeln men sen tänkte jag vidare och konstaterade att jag inte varit sjukskriven för att jag varit sjuksjuk på ännu längre tid än 2 år men däremot ett par nätter varje år för axeln.


Just för tillfället känner jag mig rätt pigg så jag har plockat ur diskmaskinen. Behövs inte mer ansträngning för nu behöver jag vila en stund igen. Sovit i korta intervaller och vaknade med pannknack men den kommer nog från hostan.

Om jag får ngn mer pigghets atack ska jag försöka sätta mig ner och sy ett regntäcke till Napoleon.

Har en av barnens gamla galonisjacka och en trasig fleese som jag tänkte vara kreativ med. Kanske ska vänta tills de kommer från landet för kan behöva måtta direkt på skruttgubben:)


Tänker på mina kära kollegor! De fick inte in ngn vikarie för mig så de fick jobba själva inatt. Vi är normalt tre stycken uppdelade på tre våningar. Så det blir väldigt mycket spring om man ska ha 1½våning. Dessutom har vi bara en nattlarmstelefon per våning så det går inte att dela upp en våning på 2. Jag hoppas att det var lika lugnt inatt som de 2 nätterna före så de inte fick slita arslet av sig bara för att jag var borta.

 Inatt har de i alla fall fått in en vikarie.


Om ett par timmar kommer nog lilla familjen hem från landet. Ganska skönt att de inte varit hemma nu när jag mått som sämst. Dessutom är nog risken för att de ska bli smittade mycket mindre nu än den var när det bröt ut.

Nu ska jag lägga mig en stund till.

Tack gode gud för nässpray!!!

Ha det gott mina vänner

Skapa flashcards