ciabel

Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Onsdag morgon!

Av Ciabel - 9 september 2009 07:47

Vaknade rätt så utvilad i morse. Har " bara" vaknat ett par gånger inatt av hostan. Men tog en rätt stor hutt av coccilanan igår innan jag la mig så kanske inte så konstigt man har sovit.


Killarna ska iväg med skolan i morgon torsdag och bada i vårt helt nyöppnade äventyrsbad här i Väsby. Skitkul att få ngt sånt hit så slipper man åka t Uppsala eller Husby numera.


Bel har ont i magen och verkar allmänt hängig och S e´inte alls pigg.

Själv känner jag mig helt ok nu förutom hostattackerna och att jag svettas som en valross så fort jag anstränger mig men det kan bero på annat så som pms också.


Käkarna hoppar snart ur led men ta mig f-n jag e fortfarande rökfri!!!!!!Skrattande


Slängde ihop ett nytt recept jag fått på frukostbullar igår kväll som var helt kanon. Man gör degen på kvällen och formar till "bullar" och ställer i kylen över natten och sedan gräddar man 10 minuter på morgonen. Hur enkelt och gott som helst. Dessutom gör det inget att de var väldigt fiberrika och saftiga!Flört


Drog iväg S till prisextra nu för att handla lite. De har otroligt bra pridser på rotfrukter, lök, potatis, ungnötslever mm just nu. Skulle ha lever för att torka som hundgodis till Nappe då det går åt en hel del av den varan nu men det var såklart tillfälligt slut men det blev en liten dyrare variant,kycklinglever. Blir ändå billigare och nyttigare än att köpa färdigt hundgodis. Köpte några grisöron till honom också men han har inte förstått vad han ska göra med det än.

Just nu bär han runt på ett öra, ut och in i alla rum och till slut "gömde" han det bakom Johannes säng. Blir poppis när han kommer från skolan och hittar ett öra bakom sängen. hihihi


Nej nu ska jag dra igång ett lånkok. Köttgryta på märgpipa så det behöver koka några timmar.


Med facit i hand har jag egentligen ingen tid över för att arbeta för det är ett heltidsjobb att ta hand om hem och familj men ekonomin tillåter inte ngn sån lyx tyvärr.


Kramizar

 
 
Inga-Lill

Inga-Lill

9 september 2009 09:44

Hej vännen

Va du är duktig med rökningen, ja man kanske ska försöka att at tag i det oxå.
Men inte just nu...
Så tråkigt att både du o barnen är sjuka igen. Det är lika här, har lite feber och känner mig hängig. Men ingen hosta än...peppar peppar.....Bar det inte är knorren man fått....har då inte sett nån där back än...hahahaaa...
Krypa på dig nu och var rädd om dig.
Kramar o tankar Inga-Lill

http://www.123minsida.se/pysselmormor

 
Dvärg pudel Molly

Dvärg pudel Molly

9 september 2009 17:39

Hejsan gumman och nappe.Hoppas allt är bra med er.Aldrig skoj med jobbig hosta.En annan har klarat sig från förkylningen en...Men man ska ju aldrig säga aldrig.Matte kursen går mycket bättre.Å molly mår bara bra.Kramar på er

http://pudelnmolly.blogg.se

 
Eva, Tintin mfl

Eva, Tintin mfl

9 september 2009 18:05

Va trevligt att få besök av en pudel som har samma intressen som Milou av "goda" dofter i pälsen. Krya på er alla i familjen. Här har ungdomarna legat en vecka i förkylning men peppar, peppar så har jag klarat mig från den!

http://goto.glocalnet.net/susenborg

 
Bibbi

Bibbi

9 september 2009 18:21

Hej! Vad kul att du tittade in hos mig. Och, så kul att du har en pudelvalp. Ska bli med en om 8 veckor och håller på att längta ihjäl mig.

Tyvärr kan jag inte ge dig receptet eftersom kakorna kommer att kunna beställas via www.finahund.se i framtiden.

Kanske får komma till dig med frågor när jag inte förstår i framtiden ,-)
Ha det bra hälsar Bibbi

http://tryggimigsjalv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards