ciabel

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Ciabel - 21 september 2009 08:15

Som sagt åkte vi ut till stugan i fredags. Vaknade till klarblå himmel och varmt o skönt var det med.

Efter lunch gav vi (jag,Bel,Johannes,Svärmor,svägerska,lillkusin,Napp

e och Felix) ut i svampskogen.

Vi plockade så infernaliskt att jag rensade klart det sista sent igår kväll.

Nappe var överlycklig där han fick fara fram okopplad. Såg rätt kul ut för han är ju inte så stor utan han studsade fram med öronen flaxande, ja ni kan nog se synen för ert inreSkrattande

Felix däremot är som en hel björn där han kommer älgande. Han hittade ett par dypölar som han badade i och jag är absolut inte avundsjuk på svägerskan där för han har den tjockaste golden päls jag någonsin sett.


Vad olika barn från samma familj kan vara.....

Belinda älskar att gå i skogen men tappar intresset efter ett tag, Alex stannar hellre hemma och klipper gräsmattan, sen har vi Johannes....

Han plockade trattisar nonstop och väl tillbaka rensade han all sin svamp alldeles själv. Hallå han är 9 år.....!!!

När han skulle gå och lägga sig kom han, :mamma jag tror jag har en fästing.

Mycket riktigt där satt den minsta fästing jag någonsin sett. Var tvungen att ta fram förstoringsglaset. Till saken hör att jag glömde mina linsvätskor och glasögon när vi åkte till stugan så linserna var ju inte direkt topp fräsha.

Bort med den i alla fall och nattinatti.

Fortsatte m min svamp och alla hade lagt sig. Då jäk-ar kliade det till på ena tutten. Tittade ner och fick en chock för där satt en.

Ni skulle sett mig där jag sprang runt helt galen med pincetten i handen.

E man halblind eller e man....

Det var ju för fan bara mitt födelsemärke!!!!!


Här hemma ser det just nu ut som ett litet bombnedslag men det hinner jag röja upp idag.


Ikväll ska jag steka Isterband och dillstuva potatis till mig och Stefan. Barnen får korv och potatis tror jag.

Brukar aldrig laga olika maträtter men på sistonde har det blivit lite så för jag är sugen på mat som jag vet att inte barnen gillar.


OCH VET NI VAD????????

NU HAR JAG VARIT HELT RÖKFRI 2 VECKOR

Men igår blev jag motarbetad på ica. Hade dragit ut sån där lapp för nikotintugummi 96-pack och de är inte billiga, 189kr kostar de.

Går och viftar m lappen i mockafjongen och ut kommer       ett 30pack.

Hade varit utan bra länge och kände redan innan irritationen komma krypande men nu kröp den inte längre utan lilla Cia fick ett ordentligt utbrott i kundtjänst om inkompetent personal som inte ens kan fylla på en ciggautomat ordentligt.Skrikandes


Bara hoppas att dom träffat folk som håller på att sluta tidigare ,fniss 

Ha en skön dag i regnet

Skapa flashcards