ciabel

Alla inlägg den 30 september 2009

Av Ciabel - 30 september 2009 14:48

Är nu hemkommen från ortopeden. Gud vad han infornerade och informerade och informerade. Nu visade det sig att jag förutom hallux valgus har artros i mina tår men de akuta besvären och smärttopparna försvinner så jag opererar.


Behövde inte styra tiden för operationen för jag fick första lediga tiden som fanns som är 11/12.

Blir sen sjukskriven 4-6 veckor beroende på läkprocessen. Skönt är att den 11e är en fredag för då har jag Stefan hemma helgen så jag får hjälp men ska ligga 1a vecka m foten i högläge innan jag får börja röra den!

hihihihi

Av Ciabel - 30 september 2009 08:10

Ja då vaknade jag totalt genomförkyld i morse igen. Var bara 3 veckor sen sist.

Blir att medicinera och försöka dölja symtomen i eftermiddag så jag inte blir utslängd från läkarenFlört

Känns lite nervöst men jag måste få det gjort och det dröjer nog lite innan själva operationen blir av.

Nu måste jag försöka styra när det blir för på höstlovet åker vi ju till Riga och sen den 15/11 ska jag och se Cats med Kicki så antingen får det bli direkt i nästa vecka men hellre efter Cats.

Ska jobba nyårsafton enligt schemat och Kicki har blivit lovad ledigt då för hon var in och jobbade när det fattades tidigare i höst. Frågade Roger tidigare hur han skulle göra och han lovade dyrt och heligt att han skulle jobba, inte söka ngn semester. Nu har han (lakritstomte) väldiga problem  med språket men det där förstod han för direkt efter vårt samtal hade han såklart lämnat in en semesteransökan på nyår. DVS att vi alla har sökt ledigt och det går ju aldrig och eftersom jag anser att han betedde sig otroligt falskt tänkte jag styra in operationen så jag blir sjukskriven då...........

Han ska fan inte komma undan!

Mig retar man inte ostraffat och har man retat upp mig genom falskhet och mygel får man ta koncekvenserna.


Nappe var som sagt med Stefan på jobbet igår förmiddag. Höll på att bli uppäten av en tik där på kontoret. Hon gillade inte honom alls så han hade fått ligga PÅ skrivbordet. Nu gick det bra den här gången men vem vet hur det går nästa?


Kursavslutning igår också!

Vi skulle träffas vid centrum för att träna hundmöten,folksamlingar,ovana underlag mm.

Blev Nappe och jag med 3 instruktörerFörvånad

Hero som är en blandning av Dalmatiner och Border collie var sjuk. Han har fått den 3e fästingsjukdomen Ehrlichios och ska nu äta antibiotika minst 3 veckor. Den andra hunden, en grå större modell som jag glömt namnet på hade hoppat in i sin matte så hon gjort illa axeln.

Med andra ord det var vi och våra löss! Instruktörerna hämtade ut sina hundar också så det blev en massa övningar för Nappe med stora säskiga tikar som skällde och stod i.

Han var helt slut när vi kom hem.

Nu missade vi ju första gången på kursen så den ska vi ta igen om 3 veckor när den nya gruppen kommit in lite i träningen. Sen får vi se när jag får foten gjord för vi skulle även behöva gå och få hjälp med skotträdsla.Helst före nyår:)


Nu måste jag fixa undan och fixa till så jag kan gå ut och hårdträna med Nappe innan jag ska till läkaren så han är ordentligt trött så han inte står och gråter.

Kram på er

Skapa flashcards