ciabel

Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Förkyld igen!

Av Ciabel - 30 september 2009 08:10

Ja då vaknade jag totalt genomförkyld i morse igen. Var bara 3 veckor sen sist.

Blir att medicinera och försöka dölja symtomen i eftermiddag så jag inte blir utslängd från läkarenFlört

Känns lite nervöst men jag måste få det gjort och det dröjer nog lite innan själva operationen blir av.

Nu måste jag försöka styra när det blir för på höstlovet åker vi ju till Riga och sen den 15/11 ska jag och se Cats med Kicki så antingen får det bli direkt i nästa vecka men hellre efter Cats.

Ska jobba nyårsafton enligt schemat och Kicki har blivit lovad ledigt då för hon var in och jobbade när det fattades tidigare i höst. Frågade Roger tidigare hur han skulle göra och han lovade dyrt och heligt att han skulle jobba, inte söka ngn semester. Nu har han (lakritstomte) väldiga problem  med språket men det där förstod han för direkt efter vårt samtal hade han såklart lämnat in en semesteransökan på nyår. DVS att vi alla har sökt ledigt och det går ju aldrig och eftersom jag anser att han betedde sig otroligt falskt tänkte jag styra in operationen så jag blir sjukskriven då...........

Han ska fan inte komma undan!

Mig retar man inte ostraffat och har man retat upp mig genom falskhet och mygel får man ta koncekvenserna.


Nappe var som sagt med Stefan på jobbet igår förmiddag. Höll på att bli uppäten av en tik där på kontoret. Hon gillade inte honom alls så han hade fått ligga PÅ skrivbordet. Nu gick det bra den här gången men vem vet hur det går nästa?


Kursavslutning igår också!

Vi skulle träffas vid centrum för att träna hundmöten,folksamlingar,ovana underlag mm.

Blev Nappe och jag med 3 instruktörerFörvånad

Hero som är en blandning av Dalmatiner och Border collie var sjuk. Han har fått den 3e fästingsjukdomen Ehrlichios och ska nu äta antibiotika minst 3 veckor. Den andra hunden, en grå större modell som jag glömt namnet på hade hoppat in i sin matte så hon gjort illa axeln.

Med andra ord det var vi och våra löss! Instruktörerna hämtade ut sina hundar också så det blev en massa övningar för Nappe med stora säskiga tikar som skällde och stod i.

Han var helt slut när vi kom hem.

Nu missade vi ju första gången på kursen så den ska vi ta igen om 3 veckor när den nya gruppen kommit in lite i träningen. Sen får vi se när jag får foten gjord för vi skulle även behöva gå och få hjälp med skotträdsla.Helst före nyår:)


Nu måste jag fixa undan och fixa till så jag kan gå ut och hårdträna med Nappe innan jag ska till läkaren så han är ordentligt trött så han inte står och gråter.

Kram på er

 
 
susse

susse

30 september 2009 13:35

Halloj snäckan..

Ja jag blev själv snopen när jag insåg hur länge sen jag varit på min hemsida..Ja tiden den har bara rusat i väg och jag har väl inte haft eller tagit mig den tid att sitta vid datorn på det viset. Blir ju så i bland. Spännande att du ska i väg i dag..Håller tummarna för dig..
Själv har jag varit o fixat mina naglar i dag..Känns ju alltid bra.. Kurs för oss i kväll så nu ska jag ta de lite piano...
Ha de gott
Kram Susse

http://www.123minsida.se/susse_69

 
Lisa

Lisa

30 september 2009 14:01

Jaa det är lustigt att Lakritstomtarna förstår när dom vill..
Fult gjort förstår att du blev skitarg..
Hoppas det gått bra idag hos Doktorn kikar in lite senare,,
Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Skapa flashcards