ciabel

Alla inlägg under september 2009

Av Ciabel - 18 september 2009 05:51

Nu sitter jag här på jobbet och har ca 1½timme kvar innan jag får gå hem. Har varit sååå lugnt så man blir misstänksam. Har gått ett par x-tra tillsynsrundor men inte då.

I kväll ska vi i alla fall åka ut på landet. Trattkantarellerna har kommi´t men jag har kvar torkade från förra året. Plockar nog ändå för jag älskar att va ute i skogen.

Maria som jag jobbar med får dem nog i såna fall. Hon har en kompis som har en sån smal loftsäng som Bel och jag tittar på så den tar jag nog till en av killarna för annars skulle hon till tippen med den och det är ju väldigt dumt tycker jag.

Förvisso är det inte klart med lägenheten än men eftersom det ändå bara är en tidsfråga kan sängar och annat få stå i källaren till dess och ev att man börjar sälja av det man inte ska ha kvar på blocket.

En rensning är det ändå dags för:)


Nu e´jag väldigt trött, linser4na känns som små bitar av sandpapper i ögonen.


11 dagars rökfritt nu men det börjar bli lite jobbigt i vissa situationer men ska jäklar i mig inte ge upp.

Kommer nog ligga lågt med bloggen över helge.


Kramar på alla glada människor

Av Ciabel - 17 september 2009 16:07

Ja då har liket vaknat!

Gick riktigt bra med rökningen inatt men mycket berodde nog på att en av de andra som skulle jobba var sjuk så jag hade ickerökande sällskap.

Inatt kommer en annan tjej som inte heller röker så det känns som det går min väg.


Nu är det 266 intresseanmälda till lägenheten och vi står på köplats 2 så chansen är fortfarande väldigt stor. I nästa vecka vet vi om vi får den eller inte.


Bel och jag har kommit överens att hon ska få en dubbel loftsäng när vi flyttar så hon har suttit och letat på blocket i em och det finns väldigt gott om dom så det blir nog bra när det beger sig.


Jobbar som sagt inatt också, och sedan får vi se hur vi gör i helgen. Om vi åker till landet eller inte. Har massor att göra egentligen men vädret ska ju bli bra så......


Återkommer senare

Av Ciabel - 16 september 2009 08:06

I går gick det verkligen superbra på unghundskursen. Kanske lite för bra för vi tränade på blixtinkallning och efter 3e ggr satte Nappe sig bara ner när jag gav honom frikommando och väntade på att jag skulle kalla in honom. Inte dum den här hunden inte!


Fortfarande rökfri men inatt kommer elddopet! Båda två jag ska jobba med är storrökare. Håll tummar och tår för mig.


Idag till i morgon ska alla 4-6or tälta. Bel som har svårt att sova borta kommer åka hem ikväll för att åka tillbaka i morgon bitti. Hoppas de får vädrets makter på sin sida.


216 stycken har anmält sitt intresse på lägenheten vi vill ha och fler lär det bli för anmälningstiden går ut på måndag men som det ser ut just nu står vi på plats 2 i kön så det är bara att hoppas.......


Nu kallar tvättstugan.

Kram go vänner

Av Ciabel - 15 september 2009 09:48

Har anmält oss som intresserade på en likadan lägenhet som vi tittade på i helgen och fast det är 80 anmälda hitintills står vi som nr 1.

Det är en 3-4a som är 25 kvadrat mindre än den vi har idag men läget är optimalt.

Lite får man offra och eftersom det är uteplats minskar behovet av boyta inne.

Gång och cykelavstånd till skola, centrum, hälften så långt till jobbet, skogen på knuten, gångavstånd till judon, och att inte glömma alla barnens kompisar på gångavstånd.


Håll tummarna mina vänner för tiden att anmäla intresse går ut på måndag!

Av Ciabel - 14 september 2009 23:41

Tro det eller ej så funkade röntgenapparaten.Flört

Nu ska tydligen röntgensvaret gå tillbaka till husläkaren innan han ska skicka det med ny remiss till spec.

Varför ska alla alltid göra allting svårare än det är?


Bel hade varit i nya äventyrsbadet i 5 timmar idag, ja 5 timmar! Konstigt att de inte fick samla ihop henne med håv. hihihi


Hittade Napoleon i kläkammaren ikväll bärandes på en liten plastpåse!

Vad tror ni han hade gjort då? Jo hämtat påsen med grisöron som han tänkte gömma. Gav han 1 öra och tro det eller ej, det är nästan slut redan.


Supertack alla goa människor där ute som stöttar mig nu när jag försöker lägga av m ciggen.

Har försökt många gånger förr men alltid klättrat på väggarna redan efter ett par timmar så än så länge känns det riktigt bra. Suger till ibland men bara att se till att ha ngt annat för händerna tills det akuta suget lagt sig.

Datan e´ett jättebra hjälpmedel nu.

Puss o natti

Av Ciabel - 14 september 2009 11:17

Ringde till spec-mottagningen för att höra om de fått remissen på min fot.

Visst hade de det MEN skickat tillbaka den till husläkaren för han måste skicka iväg mig på röntgen först.

Ringde husläkaren och visst hade de fått tillbaka den och skickat remiss t röntgen.

Nu fick jag ringa röntgen för att boka tid utan att ens ha fått ett enda papper om att jag ska dit.

Så gick hela morgonen till att ringa runt mellan olika läkarmottagningar.

Nu åker jag ner efter lunch men med min tur strejkar väl röntgenapparaten:(

Av Ciabel - 14 september 2009 07:38

Nu har jag varit utan cigg precis 1 vecka, JIPPIE

Barnen är lediga måndag o tisdag så i natt har Bel sovit hos en kompis. Är jätteglad för hennes skull att hon klarar det för att bara ½år tillbaks var det helt otänkbart.Skrattande


Jo Ida Nappe är helt galen i ostbågar, om han kunde skulle han vända ut och in på sig själv för att få smaka!Flört


Ska ringa hyresvärden idag så får vi se hur det blir med den lägenheten vi vill ha.

Återkommer senare

Av Ciabel - 13 september 2009 13:36

Har försökt komma in hela dagen för att kolla av hur det är med min goa vän Lisa men inte f-n har det gått inte!!!!

Sånt kan göra mig galen men aha då lös lysröret till i skallen:)

Hon hade ju vid ett tidigare tillfälle varit in på vår hemsida och lämnat sin mail. Jippie!!!


Ibland e´man glad att man har ngt i skallen också så den inte bara är som prydnad


På förmiddagen har vi varit ute och promenerad m min andra Lisa och hennes pudlar.

Sen på em kommer en kurskompis så ska vi träna på hundmöten.


Konstigt väder idag, ömsom sol och nästa sekund ser det ut att börja ösa ner.

Förbereder middagen sen är det bara ut som gäller


Är fortfarande rökfriTungan ute

Kram på er



Ovido - Quiz & Flashcards