ciabel

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Fredag!

Av Ciabel - 2 oktober 2009 15:44

Äntligen fredag igen!Skrattande

Är ledig hela helgen innan jag ska på och jobba måndag och tisdag.

Napoleon var med på jobbet inatt igen, tack och lov måste jag konstatera så här i efterhand.

En av våra dementa damer som kan bli ptroligt aggressiv vaknade tidigt i morse på "fel" sida.

Släppte Napoleon och efter ett par minuter var jag tvungen att leta reda på honom. Hittade honom i hennes knä där hon satt och sken som en sol. T o m en kopp kaffe tackade hon ja till så han gjorde sitt jobb ordentligt den lille mannen.

Fick hur mycket jäst som helst av Anki som jag och Kicki jobbade med inatt och som jag åker med när vi jobbar tillsammans och det passade ju perfekt eftersom det är kanelbullens dag på söndag.

Hahaha tror ni jag kom ihåg att ta med den hem? Inte då ,den står så fint kvar i kylen på jobbet.


Hem och kokade varm choklad till pojkarna för de skulle ut i skogen idag och hann även plocka undan allt på diskbänken.

Isäng och somnade på stuts med Nappe under täcket. Upp igen halv ett och ut en kortis med Nappe sen ringde Lisa så på med varma kläder och ut igen på en timmes promenad med henne och hennes pudlar.

Nappe börjar tuffa till sig lite nu och vågar leka lite med Simon.


Imorgon ska Bel och Johannes till Solna för att tävla i Judon. Lycka till mina älsklingar!!!!

Nu ska jag göra helg så det blir ett litet blogguppehåll till på måndag.

Kram på er

 
 
Lisa

Lisa

2 oktober 2009 19:05

Ja här är fredagen verkligen VÄLKOMMEN ser jag 3 lika inlägg på raken,,,hihi,,Fler än jag som inte varit riktigt vaken idag hahhaha..
Va roligt att du var intresserad av en av mina halsdukar..Jaa den bruna är jättefin Lite Leopard över den och mjuk som sammet(Nästan iallafall)..
Ja pris för den hm,,,vet du jag har så jättesvårt för det där med prissättning på det jag gör och får alltid höra att jag skänker bort mina grejer,,Men det är väl för att jag tycker det är så skoj när folk tycker om det man gjort..

Jag har ju varit ut på en del marknader med mina halsdukar samt kikat på andra som säljer stickad,,och jag höll på slå på rygg när jag såg deras priser.Tex ett såkallat handledsvärmare tog flera stycken 125kr för(Ocker)tyckte jag,,,visst garn är jättedyrt och visst det tar ju sina timmar med en sån halsduk för garnet är ju tunt trots att det är som päls,,Men att göra en handleds värmare går ju betydligt fortare..
Ojojoj skulle kanske mailat för det här blev Låångt..

Men till priset nu på halsduken..Jag brukar ta ifrån 195;- till 295;- beroende på längd o garn mm..
Men för mina underbara bloggisar blir det special price...Garnkostnaden för denna är 174,: Men 150;-+ frakt har jag tänkt ta för dom i den storleken..

Ha nu en härligt avkopplande helg så hörs vi när du har tid o lust,,Kram kram,,Ps Tack för vin tipset,,Tyvärr kan jag inte dricka rött(Migrän)knappt vitt heller,,men det går iallafall..

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
susse

susse

2 oktober 2009 21:02

Hej vännen.
Tittar in o önskar dig en härlig helg.
Har badat/klippt/trimmat Sigge i dag. Trist att det ska regna som spö i backen. Känns lite som ogjort arbete..
Kramisar Susse

http://www.123minsida.se/susse_69

 
Lisa

Lisa

2 oktober 2009 23:37

Du är för go o snäll du..
kramen

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Inga-Lill

Inga-Lill

3 oktober 2009 05:30

Hej vännen

Nu är det snart dax att Nappe får lön för sitt jobb. Ja, djur är ett bra " hjälp medel" för dementa. Det har ju faktiskt forskningen komit fram till. Så en del boenden har ju katt eller hund.
Fixza och jag brukar gå tilll ett boende här. Och vi är alltid lika välkomna. De äldre blir så glad.
Ha en trevlig helg och var rädd om dig.
Jag håller oxå tummarna för Bel o Johannes.
Ha det så gött och var rädd om dig.
Kram Inga-Lill

http://www.123minsida.se/pysselmormor

 
Lisa

Lisa

3 oktober 2009 12:23

Jaa det är helt lugnt det,,Jag ska ta mej till öb och kolla efter vadderade kuvert,,antingen idag eller imorrn,,har för mej att jag köpte där sist och att det inte blir så dyrt med portot då,,
Ha det bäst så höres vi ju heela tiden..
Kramsen

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

3 oktober 2009 16:44

Hej!
Nappe är det en ny hund eller har jag missuppfattat?ja djur är bra för gammlingar.Jag hade oxå med min softis Tindra när jag jobbade inom vården,och alla tyckte det var så roligt.Säger det igen vilken fin bild på Napoleon.Ha det så bra så hörs vi!Tack för din kommentar!
Kramar Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Dvärg pudel Molly

Dvärg pudel Molly

3 oktober 2009 17:28

Hejsan min vänner!roligt att du hörde av dig.Synd att man inte får smaka bullarna i morgon då : ).Vad det regnar här där man bor.Molly och Fanny ligger och sover på min säng.Finns inte så mycket å göra i detta regn vänder.Kan va skönt för dom också få ha en slapp dag med.När min mor jobbar kväll då blir dom så tråkiga fast jag är hemma och dom andra.Men molly har busat med fanny för en stund sen.Jo så nappe är fin nu då med andra ord.Kan förstå att han blir lite damig på ditt jobb.Roligt att han trivs och dom äldre blir glad när han är dar.kramar på er

http://pudelnmolly.blogg.se

 
Lena

Lena

4 oktober 2009 09:03

Okey jaså ni kallar honom Nappe,ja då förstår jag.Lite trög är man ibland,haha!
Ha en skön Söndag!
Kramen på er

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

4 oktober 2009 15:47

kikar in o kollar iallafall fast jag vet att du har uppehåll tills imorrn!
Du kan maila mej din adress så skickar jag Halsduken imorrn..så du behöver inte sätta in nå pengar förrens jag skickat iväg den,,för då vet jag ju vad det kostar också..
Hoppas din söndag varit bra,,,Kramen

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Skapa flashcards