ciabel

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Ciabel - 13 oktober 2009 07:55

Vaknade som vanligt kvart över 6 och tassade ut m Nappe. Han ville inte gå ut genom portdörren så jag fick lyfta ut han. Det regnade och var så där bitigt kallt som det blir när det är snö i luften. Hann ta första koppen kaffe och ge barnen gröt när jag kom in så skrek dom i munnen på varandra. Mamma, Det SNÖAR och mycket riktigt det snöade och gör faktiskt så fortfarande men inget som ligger kvar när det ner kommit.


Igår em hade jag tvättstugan! Här har man tvättmaskinerna tex mellan 16-19 och torkskåp o tumlare 17-20.

Har alltid varit så. Då kommer en jäkla lakritstomte kl 19 o börjar dividera om att jag hade tid till 19. Ja det har jag svarade jag MEN här står det tvättstugeregler och torken har jag till 20. Han fortsatte tjafsa att när han tvättar är han minsann ute när hans tid är det.

Då tände jag på 110 cylindrar och talade om att det är minsann inte mitt bekymmer om han inte behärskar svenska språket så han inte kan läsa och förstå tvättstugereglerna.

Ibland behövs det inte mycket för att få mig att tända, dessutom var jag tvungen att ifrågasätta om man beställer jultidningar av barn och sedan varken öppnar dörren eller hör av sig när barnet ifråga ringt på under ett par veckors tid och lämnat lappar med telefonnummer. Så gjorde han förra julen mot Belinda så han låg redan på en massa minuspoäng.


Ska fortsätta röja idag, nu bland alla gamla papper och sånt.

Kanske försöka baka lite men det blir nog troligare i morgon.


IUP-samtal med pojkarna i eftermiddag också, blir lite stressigt då med middagen men Bel får väl fixa den.

Skapa flashcards