ciabel

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Då var jag på jobbet igen

Av Ciabel - 31 oktober 2009 02:35

Ja då sitter jag här igen efter en veckas ledighet.

Känns inge vidare dels för att jag i går (torsdag) var och tog influensavaccinet och blev riktigt risig efteråt. Armen helt obrukbar samma kväll och senare under natten fick jag frossa och feber på 39 grader. Var bättre idag men har fortfara´nde ont i armen och svettas och fryser om vart annat.


Alex ligger i nästan 40 grader med hosta och han har inte tagit ngt vaccin så.....


dessutom går vi kort inatt igen! Vikarien som skulle jobbat och som bokat upp sig på alla mina pass när jag ska vara sjukskriven har sagt ifrån sig alla inplanerade nätter och inatt gick det intre att få in ngn i stället. cvad gör man? Hade helst varit hemma och VAB:at för Alex men det gick ju bara inte. Kan inte göra så.


Idag fick vi nyckeln till nya lägenheten. Var över med blommorna och gardiner och småpysslade. Stefan och barnen (de som är friska) ska åka över i morgon igen och fortsätta.


nu måste jag jobba lite igen

Kram och natti

 
 
Lisa

Lisa

31 oktober 2009 12:16

Men fy så jobbigt att du blev SJUK av vaccinet..Jag vågar ju inte ta det för jag är ju så överkänslig emot så mycket..
Hoppas du klarade av att jobba måste va hemskt ju när man e risig..Och Hoppas verkligen att Alex inte fått det..

Rasheed blev sjuk igår så vi fick åka in med ambulance med honom han hade såna magsmärtor o feber så vi fick inte röra honom..Dom trodde att det var vattkoppor och att alla lymfar var sv'älld därav magsmärtorna..Fast prickarna har inte blivit till blåsor idag som dom borde blivit om det var vattkoppor så nu vet vi inte vad det kan vara,,

Så roligt att ni fått nyckeln måste kännas kanon..grattis till Lägenheten igen..

Hoppas ni får en hyfsad Halloween helg trots sjukdomarna..Vi har tappat gnistan helt för att fira nåt..
Känns som man bara existerar...
Sänder massa krya på er kramar...Lisa

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Ulla M.

Ulla M.

31 oktober 2009 16:11

Hej vad roligt att du kommit hem och bloggar igen, saknat dig ett tag, hoppas att du snart blir frisk igen, vet inte om jag törs ta sprutan, man hör så mycket,/kram Ulla M.

http://www.ullasglitter.se

 
Ulla M.

Ulla M.

1 november 2009 10:31

Hejsan!
Flytta, näääää, skulle nog göra det om jag hittade nåt billigare, men oj, oj, oj, vad mycket rat jag skulle vara tvungen att kasta, gubben och jag bor i en 4:a och här har vi bott i 32 år, tänk dig själv vad mycket vi har hunnit samla på oss usch, Krya på dig och slit inte ut dig i flytten/kram

http://www.ullasglitter.se

 
susse

susse

1 november 2009 20:40

Halloj snäckan..
Vilket skit att bli sjuk. hoppas du är på benen igen.

ja du, det var super skoj i går.. väldans ovant men skoj..

Gick som en dans på Ullared i dag..

Ha de gott
Kramisar Susse

http://www.123minsida.se/susse_69

 
Lisa

Lisa

2 november 2009 00:05

Men fy så otäckt det lät med Alex näsblodande,,hoppas verkligen att han piggat på sej under dan..
troligen så är det inte vattkoppor som Rasheed har..svinkoppor trodde dom idag på rådgivningen..men imorrn ska hon visa upp honom igen..
Natti natti gumman o hoppas du sussar gott nu..

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

2 november 2009 09:37

Hejsan!
Men huga låter inget vidare att man ska få så hög feber när man tar sprutan.Har hört att de håller på ta den på jobbet,men jag är så hit o dit på hur jag ska göra,sen än värre när man hör hur du mår.
Ha det gott vännen kram Karin o svartnosarna.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

2 november 2009 09:59

Hejsan!
Ett stort GRATTIS till dig,du är jätteduktig.snart kommer du tycka det är så äckligt det där med att röka o du kommer att avsky rökdoften.
Så tråkigt med Alex att han blivit så sjuk,hoppas att det vänt nu.Själv har jag lilltjejen hemma från skolan idag magsjuk,var visst något som gick på skolan nu.
Va härligt att du kan ha Nappe med dig på jobbet,skulle själv vilja ha det, men dessa förbaskade resistenta bakterier sätter stopp för det.
Men det är väl därför de sover så gott när de vet att Nappe är på jobbet idag,skönt med en vakthund:-)
Önskar er snar bättring o en skön vecka.
Kramizar på er o massor med pudelpussar till söta Nappe från svartnosarna.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Skapa flashcards