ciabel

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Mycket att berätta!

Av Ciabel - 30 november 2009 09:18

I torsdags kväll blev nappe sämre igen. Kaskadkräktes flera gånger me eftersom jag jobbade och Stefan var ensam med barnen bestämde vi att avvakta till morgonen. När jag kom hem var han trött men magen hade lugnat sig så då började vi om helt. Bara färskfoder i teskedsportioner blandat med Canikur som jag mal ner för annars petar han bort det.

Idag måndag är han helt ok så nu har han faktiskt fått några kulor torrfoder med.

Hoppas det håller sig nu.


I fredags var vi på begravning, alltid lika jobbigt oavsett vilken relation man haft.


På väg dit stannade vi vid expert för tvättmaskinen vi köpte där annonserades 900 kr billigare i en annan butik och expert har ju prisgaranti.

Hon i kassan hade inte den ringaste lust att hjälpa oss så vi fick åka iväg i ogjort ärende men åkte tillbaka efter begravningen.

Fångade en av killarna ute i butiken den här gången och han lämnade över till Samma kassörska med orden att NU FIXAR DU DET HÄR!

Kom därifrån med våra pengar och åkte in på elgiganten och köpte en liten frysbox. Finns bara en liten frys med 2 lådor och en hylla i lägenheten och det räcker inte för oss på långa vägar.

Ställde in den i klädkammaren ochdär står den jättebra.


Bel bakade pepparkakor igår men de är redan slut men i eftermiddag ville pojkarna baka. Sen gjorde barnen varsitt pepparkakshus igår. Tradition att de gör varsitt första advent och har i sina rum, bara det att nu står Nappe nedanför och sjunger   


Nu ska här städas av och sedan bakas mjuk pepparkaka, sååå sugen

Kram på er

 
 
susse

susse

30 november 2009 12:06

Hej gumman.

vilken otur lille Nappe haft med sin mage..Hoppas verkligen han fixar att behålla sin mat nu.

Själv så har jag ju tillbringat en hel del tid på BB med lille Linus. Är så mysigt att gosa med det lilla livet..

Ha de gott..

kramisar Susse

http://www.susse-69.se

 
Dvärg pudel Molly

Dvärg pudel Molly

30 november 2009 15:43

Hallå i stugan.Jaså har nappe vart dålig i magen.Alltid lika jobbigt när hundar blir dåliga i magen.Jo begravning är ju inte roligt inte.Så ni har ändå haft fullt upp.Själv har haft fullt upp hela helg och själv klart skrivit en massa på bloggen.bara titta in och läsa när du får tid.Har inte hört något från dig på länge.Sen skrev till dig för ett tag sen.Nos puss till nappe från molly

http://pudelnmolly.blogg.se

 
Lisa

Lisa

30 november 2009 21:59

Hej vännen!
Ojojoj såå Mycket jobbigt du har,,och vilken Jädrans otur med allt i lägenheten!! Känns nästan som DRÖMKÅKEN hihi,,Förlåt inget att skoja om men du vet ju hur jag är,,,
Fast förstår att du inte skrattar åt eländet,,skönt att Bel trivs och vågar gå ut nu,,
Nu får vi verkligen hålla tummarna för att Nappe repar sej,,lät inge bra det där med att han kräkts också,,

Ja begravningar är aldrig roligt även om det som sagt ej är så nära,,
Mysigt med pepparkaksbak,,vi satt o pratade i bilen hem idag om vårat peparkaks bak igenom åren..För vi var på citygross och handlade och Natta var också med och hon skulle göra ett helt ifrån början i år utan färdiga mallar och då tyckte jag att det var ju bara föör svårt..Men hon skulle prova,,sen kom vi å tänka på ett år när våran hund åt upp HELA pepparkaks huset,,Fast han blev inge dålig konstigt nog fast det stank pepparkaka vid varje rastning hihi..

Hoppas nu att det fixar till sej med Lägenheten så ni får nån ordning och slipper allt detta,,
Tänker på dej Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Ulla M.

Ulla M.

1 december 2009 17:08

Hej i julstöket, vad duktiga ni är, jag tycker också att det är mysigt, men kan bli lite stressigt, faktiskt vad det roligare för mig förr då våra barn var små och deras ögon tindrade, jag har ju barnbarn men dom har ju också traditioer hemma, men några kommer nog och bakar lite, tack för hälsningen, alltid roligt att få på hälsnig/kram Ulla

http://www.ullasglitter.se

 
Lisa

Lisa

2 december 2009 00:10

Hej på dej Gumman!
Ursäkta mitt sena svar! Men har haft lite vimsigt omkring mej idag pga min jädrans fibrovärk + tränings värk efter gårdagens affär rännnade..

Eran otur låter väldigt lik våran med ALLT,,
Men jisses vilken Himla osis i stugan också!!!
Förstår att ni också HYR..

snällt att du tänker på Natta,,jag ska hälsa henne det,,Hon har det fortfarande jobbigt men försöker fokusera så gått det går nu på rasheeds 3års dag som är på fredag,,

Hoppas Nappe mår bättre,,
Nä nu ska kärringen plumsa ner i bingen..suss gott min goa Vän..Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Bibbi

Bibbi

2 december 2009 11:53

Hej Cia. Stackarn... hoppas det är något tillfälligt och att Noppe är frisk nu redan.

Sally är kräkhund sedan födseln. Hennes galla tror att det alltid finns något i magen att bearbeta och finns det inget så kaskadkräker hon ren galla.

Har löst det med ett foder som funkar och att hon alltid har något i magen. Hon får något var fjärde timme. Delar alltså dosen på tre och avslutar dagen med lite vitt mjukt bröd så klarar hon natten.

Tessan växer så det knakar och ditt tips på egentid för Sally har funkat bra.

Nu har jag varit så sjuk så länge (känns det som) så grannen går med dem men hon får egentid inne.

Ta det lugnt och ha det bäst

Kram Bibbi

http://hundkakor.bloggagratis.se

 
Dvärg pudel Molly

Dvärg pudel Molly

2 december 2009 20:17

Förstår om du har vart orolig för nappe...Jobbigt när det gäller magen och dom blir mager.Men när han mår bättre...Så kommer han äta upp sig igen.tack föra att du hörde av dig i all fall.Vi kan ju hålla kontakten så ofta vi kan i all fall.kram och nos pussar på nappe från oss

http://pudelnmolly.blogg.se

 
Lisa

Lisa

3 december 2009 23:25

Måste kika in o se om du skrivit nåt,,hoppas allt är bra med er alla,,och Tack för Grattiset till Dino..
Kram kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards