ciabel

Alla inlägg under november 2009

Av Ciabel - 17 november 2009 16:52

Idag har jag roat mig med att vara i gamla lägenheten och tvätta!

Som den stjärna jag är har jag packat ner låsbrickan till nya tvättstugan och kan för mitt liv inte ens komma ihåg att jag gjort det så i väntan på att vi hinner åka och köpa en ny tvättmaskin får jag roa mig i gamla kvarter.


Ni som varit i Ullared vet hur deras stora gula kassar ser ut, de med dragkedja. 2 såna fulla med tvätt har jag avverkat idag.


Sen stressade hem för att förbereda middagen innan jag skulle möta Bel hos tandläkaren 16:10 för att kolla en tand som sitter löst. Nu har hon så trångt att femman som det visade sig vara ser ut som sexan och den ska ju inte ut men det ska femman tack o lov.


Nu stressa klart med middagen för 18:15 ska jag vara hos vetrinären med Napoleon. Nu har det runnit rakt igenom honom sen i fredags så även om han är pigg och glad känner jag att det måste kollas upp. Men typiskt är det väl för efter att jag bokat tiden har hans mage varit lugn men vågar inte avboka för då börjar det väl om igen, skulle inte förvåna mig.


Nej ett stort glas rött ikväll får det bli efter en sån här dag.

Tittar in till er alla när jag varvat ner lite

Av Ciabel - 16 november 2009 17:33

Måndag och idag har vi haft hantverkare här hela dagen igen. Den här gången var det alla fönster och foder som skulle bytas ut mot aluminiumramar och specialglas som släpper in solvärme men inte släpper ut värme.

Nappe e´skitrisig i magen på ren svenska, tror det beror på stress.

Har varit väldigt mycket för honom den sista månaden.


Cats var superbra igår!

Harrysson e´ju bara för skön och Renni Mirro har ju en jäkla röst må jag säga.


Nej nu har jag inte tid utan får kika in till er en annan dag.


Kramizar

Av Ciabel - 15 november 2009 08:35

Min gubbe har fixat allt så nu är jag tillbaka!!!!!


I dag ska jag in till stora staden och äta lunch för att sen gå på Cats med Kicki. Ska bli kanonkul!Skrattande

Nu har jag inte tid att sitta här men kommer tillbaka ikväll

Av Ciabel - 12 november 2009 22:08

Ni ska inte tro det var så enkelt att få igång modemet inte!

Finns tydligen inte ström nog i kablarna utifrån så nu har jag felanmält det igen.


Invecklat må ni tro.

Bredbandsbolaget har ansvaret för sin utrustning men eftersom inte felet ligger där gör de inget.

Telia har ansvar för telekablarna fram till ytterdörren men eftersom vi hyr av "hyresvärd" (ingen nämnd ingen glömd) Är det de som är ansvariga för att det funkar hos oss så hyresvärden måste först utesluta fel innanför dörren för att sen beställa åtgärd av telia utanför dörren.


Ja som det ser ut är det ingen som vet ngt och ingen som vill göra ngt så jag blir glad om det kommer igång innan min operation så jag har nåt att pyssla med när jag ligger på soffan.


Nä nu är all min energi slut för den här gången.

Puss på er, ni är guld värda

Av Ciabel - 11 november 2009 21:35

Ja då sitter jag här på jobbet igen efter flytten.

Allt gick otroligt smidigt måste jag säga. Klockan 9 på morgonen började vi bära ner till lastbilen, (observera 2 ½ trapp utan hiss) och var klara med det vid 12 så sen gick lasset vidare till nya lägenheten.Strax efter klockan 14 stod alla möbler på plats och alla kartonger i vardagsrummet. Blev "ett par" öl och groggar efter det och i säng kom vi inte förrän efter halv 2 på natten.

Var bara en aning sega nästa morgon , fniss.


I måndags skulle vi koppla in telefon, internet och tv som vi har genom bredbandsbolaget. Då det inte finns ngn sån anslutning i den nya lägenheten har vi fått ett nytt modem som ska kopplas in i telefon uttaget. HAHAHA säger jag bara.

På bredbandsbolaget gjorde de en felsökning och talade om att det var felkopplat i våra telefonjack.

Hade väl kanske varit bra om de var inkopplade överhuvudtaget! Inte en kabel var kopplad utan de låg löst och fladdrade.

Ringde igår morse och felanmälde sen har jag ringt x-antal gånger och tjatat.

Vet ni hur handikappad man blir utan allt????

Kan lika gärna dra ngt gammalt över huvudet kändes det som.

I eftermiddag kom elfirman och de bara stirrade.....

De trodde jag skämtade med dom men inte jag inte.

Stefan ska koppla in allt ikväll så jag hoppas vid min gud att det funkar nu.


Nu måste jag jobba lite.

Puss och kram på er

Av Ciabel - 8 november 2009 22:08

Hej mina goa vänner!

Ska bara tala om att allt har gått som en dans men då vi fortfarande inte har internet utan surfar från mobilen kommer jag hälsa på er allihopa på onsdag natt när jag jobbar.

Saknar er/Kramiz

Av Ciabel - 6 november 2009 01:13

Killarna har varit feberfria även idag och kommit igång med maten igen men de låter.....

Alex hostar som bara den och Johannes är hur hes som helst. De blir hemma i morgon med och Belinda ringde från skolan på förmiddagen och hade sprängont i huvudet så det var bara att se till att hon också kom hem. Väl hemma visade det sig att hon hade 39,5 i feber.


Stefan VAB:ade idag så jag fick sova riktigt bra, tack älskling!


Sen har han kört som en skållad råtta mellan lägenheterna och lämnat grejer under eftermiddagen.

F-n vad grejer man har samlat på sig, hade inte en susning om att det var så mycket och då är det mycket som fått enkel biljett till sopstationen.


Satte in rostbiffarna i ugnen i kväll men tror de kommer få stå ända till lunch då det är 3 stora köttbitar. 1 brukar vara klar efter 10 timmar ungefär. sen blir det ner i marinad av vatten, salt, vitlök, soja och svartpeppar.

Så gott och så enkelt.

I morgon ska jag förbereda lunchen till all flytthjälp också, de måste ju få mat när de sliter.

Nu ska jag ta en liten tillsynsrunda igen för här har mina gam,lingar fått influensasprutan idag.

Natti på er

Av Ciabel - 4 november 2009 22:13

Ja nu sitter jag här på jobbet igen!


Alex är fortfarande sjuk, förvisso feberfri idag men äter knappt ngt alls och dricker inte mer än han absolut måste.

Johannes kom hem från skolan igår efter 1½ timme med feber och jätteont i halsen. Febern är nere nu men halsonda består.

Så båda två blir hemma i morgon också.

Sen får vi se hur Belinda mår i morgon för jag var med henne idag och tog sprutan. Hon hade jätteont i armen nu ikväll så vi får se......


Med andra ord jobbar jag inatt och har minst 2 barn hemma i morgon. Blir skoj det för man sover inte ngt vidare då, dels måste man ju hålla ögonen på barnen och sen ska de ju ha mat också.

Jobbar i morgon natt också + att vi måste packa klart. I morgon kväll måste jag sätta in kärlknölarna i ugnen också, får inte glömma det.


Själv har jag faktiskt fortfarande lite känningar efter sprutan. Som träningsvärk i hela kroppen känns det. Hanterbart men energikrävande.


Nu ska jag jobba lite igen.

Natti mina vänner

Ovido - Quiz & Flashcards