ciabel

Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Inte mycket att berätta

Av Ciabel - 17 december 2009 16:20

Var med pojkarna till skolan en stund igår kväll på deras mångkulturella matafton. Var kul att träffa alla pedagogerna och föräldrar o barn( ja inte alla) men många.

De har en fadderklass i Gudua i  Afrika som de samlar pengar till så det var försäljning av julkort, massage, pepparkakor mm. Bra för barnen att få insyn i hur hårt livet kan vara för barn i andra länder.


Har gått över på citodon nu men blir helt väck i skalen av dom så jag ska prova att klara mig på IPREN istället.


Är helt inlåst nu då jag inte kommer ut när det kommit så mycket snö. Vill ju inte sabba förbandet och inte heller gå och halka, skulle se ut va.


Lisa ska klippa ner Nappe i helgen så han slipper alla snökokor i pälsen, bara han har jacka så klarar han sig ändå.

Nä nu måste jag maila syrran.

Pussar

 
 
Lisa

Lisa

18 december 2009 14:50

vov vov på dej!
Nä ska inte skälla idag,,har inga krafter till det..Jo man har ju ändå så man klarar sej med elände men det verkar bli en FÖLJETONG(Kanske stavas med å hihi)satte mej här för bara en stund sen,,Fick slääpa mej iväg imorse trots att jag spydde o mådde som en Räv fyy oduschad o grann,,Men gubben stog o stampade o försökte hjälpa mej med kläder o Natta borsta håret på mej ojojoj..
Jag var ju TVUNGEN att åka med ner till banken för att få mitt nya bank kort omkodat och det kan ju ingen annan,,och pengar lära vi ju ha idag,,Men jag gick som en sombie kommer knappt ihåg nåt ifrån mitt besök där,,sen hem till sängen igen,,Men nu känner jag mej lite bättre så nu ska jag Ta en VÄLBEHÖVLIG dusch..

Skönt o höra att du är piggare i fossingen,,Tat glas vin du o skåla me mej hihi..Nu ska jag upp på övervåningen o kika för sonen har varit snäll o städat där,,,
Puss på dej snuttan o TAT lugnt iallafall,,och Bra att du INTE kommer ut hihi,,,Lite basta fick du iallafall..
Kraaaamen!!!!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

18 december 2009 15:43

Hej Cia!
Nu har jag suttit här i två timmar och läst din blogg. Hittade dig på en av 123-sidorna. Du skriver så fantastiskt fängslande trots att det egentligen bara är vardagsbestyr. Kommer lägga in din blogg på favoriter och följa med i ditt liv. Du verkar vara ett riktigt energiknippe. Hur orkar du med allt???
Läste om din artros i tårna. Jag har artros i ena knäet och fick av läkaren veta att jag borde opereras. Jag bor i Spanien min läkare beslöt att vi skulle prova med glucosamin i pulverform först. Den är stark (1.500 mg) och jag tar den 3 månader och gör uppehåll 1 månad. Hållit på med detta i 4 år och har inte något besvär alls när jag går. I trappor känner jag av det ytterst lite och jag är jätteglad att inte behöva operera.
Önskar dig tillfriskning i foten och att ni har fått ordning på det mesta i nya radhuset till jul.
Kram/Ulla

http://www.ullcom.se

 
susse

susse

19 december 2009 07:28

Hejsan vännen.

Förstår att det är jobbigt att vara "inlåst" nu..Men du får bita i hop så är du snart på benen igen..Vore ju ganska dumt om du staplade ut ensam i detta vädret..

Får bli mycket film och surfande för dig..

Kramisar Susse

http://www.susse-69.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards