ciabel

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Måndag

Av Ciabel - 28 december 2009 10:59

Nu har helgen rasslat förbi i samma fart som alltid.

Nisse var här som alltid på annandagen ilördags så det blev mycket mat och en del dryck. Vaknade rätt sega igår men fick väl skylla oss själva där.

I lördags var jag iväg på förmiddagen till Lisa med Nappe så nu är han väldigt nedklippt. Blir så mycket lättare då inte snön fastnar i pälsen. Bättre att ha ett bra vintertäcke än en massa päls som blir kall och blöt.

Igår var Gabriella och Lasse här med flickorna en kortis just för att prova hur det går med deras allergier så det passade ju bra när Nappe var nybadad men Lasse kände ändå av honom så det blir att träffas under de varma månaderna när man kan sitta ute.


Killarna har åkt iväg till en gammal kompis från förra skolan så dem ser vi nog inte förrän ikväll:)

Belinda trampar runt som en osalig ande och väntar på diskmaskinen för hon ska baka kladdkaka.


På nyår ska vi ha fest här hemma! Inte ngt större men Nisse och hans mamma, pappa, bror med familj. jobbar förresten ihop med broderns sambo .

Då blir det förrätt av mozarella och sockerärtor inrullade i serranoskinka som gratineras. Varmrätt till barnen grillad korv och "riktig" pommes frites. Till oss vuxna grillad oxfile´m potatisgratäng och till efterrätt marängtårta och "dajmglass".

Dajmglassen e till barnen för de e inte så förtjusta i tårtan. Så lätt att göra glassen. Hårdvispa vaniljvisp och blanda med krossad dajm och in i frysen. Klart!!!!


Ja har lite att göra men har inte så mycket annat för mig. Kan inte gå ut just nu för det är blankis ute. Det är plusgrader just nu och imorgon ska det slå om igen och bli skitkallt igen så isen lär ligga kvar.


Puss på er

 
 
susse

susse

29 december 2009 19:08

Tjena snäckan...

ja du nu är snart detta året över..Otroligt..
Och jag ska gifta mig..*L* Ganska tufft gjort av Jocke att fria till mig, jag har sagt sen vi träffades att jag aldrig skulle gifta mig. Har varit det en gång tidigare..Men vad gör man?? man säger då inte nej till den man älskar när han går ner på knä..
Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig ju..*L*

Ha de gott..
Kramisar Susse

http://www.susse-69.se

 
Lisa

Lisa

30 december 2009 13:51

Hej vännen!
Åh så mumsigt din förrätt Lät..Varmrätten o glassen med..

vi ska väl Försöka äta fläskfile som jag bakar in med skinka krossade tomater,svamp,Majs,Grädde,Lök,creme fraiche mm kommer inte ihåg allt som är i nu..
sen brukar jag göra den gamla hederliga Märängswishen..
Får se om det blir bara gubben o jag eftersom han har förmiddags skift hela nyår..
Han började jobba idag efter sin magsjuka,,knepigt att jag klarat mej men Suuuuperglad för det är man ju..

Jaa det är skönast att ha vovvarna nedklippt..Fryser tillräckligt ändå nu ju och värre om en massa snö fastnar också..
Ha en super mysig Nyårs afton nu,,Och ett HJÄRTLIGT GOTT NYTT ÅR på dej o de dina..
Puss o Kraaaaaaam

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
kajsa-varg(karin o svartnosarna.

kajsa-varg(karin o svartnosarna.

30 december 2009 19:16

Önskar dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År.
Kram/Karin o svartnosarna.

http://bloggplatsen/kajsa-varg

 
susse

susse

31 december 2009 07:44

Hejsan vännen..

Tittar in en snabbis nu på morgonen o önskar dig o din familj ett Gott Nytt år!!!

Kramisar Susse

http://www.susse-69.se

 
Inga-Lill

Inga-Lill

31 december 2009 09:26

Hej bönan

Ja visst rusar tiden iväg. Nytt år igen.
Bäst att hänga på ...
Hoppas foten känns bättre, så du kan bugga loss i kväll.
Gott Nytt År
och massor med kramar Inga-Lill

http://www.123minsida.se/pysselmormor

 
Ulla

Ulla

31 december 2009 11:07

GOTT NYTT ÅR

http://www.ullasglitter.se

 
Lisa

Lisa

1 januari 2010 23:47

Halloj! Är allt bra??? Blir orolig när jag inte hört nåt från dej,,
hoppas ni hade det kul igår och att fossingen höll sej i schakt!
god fortsättning och Bamsekram

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards