ciabel

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

En vacker dag!

Av Ciabel - 30 januari 2010 09:06

Vaknade till -13 grader och strålande sol idag. Så vackert ute så det nästan gör ont i hjärtat när man tittar ut.

De har nu äntligen spolat fotbollsplanen här intill så nu blir det nog åka av för barnen i helgen. Tur man har barn som älskar att vara ute.

Vårt problem brukar vara det omvända jämfört med andra föräldrars här hemma, nämligen vi får inte in dom men det är ett sunt problem tycker jag.

Barn ska vara ute och leka och vara barn så länge de får och inte sitta framför data och tv-spel i tid och otid.


Får se vad denna härliga dag har i sitt sköte men det blir nog i alla fall ett par promenaderför mig, Nappe och Stefan.


nu kallar familjen.

Ha en underbar lördag

 
 
Karin o Svartnosarna.

Karin o Svartnosarna.

30 januari 2010 18:09

Hej Cia
Nu har jag försökt att mäta Chisa,men tycker det var lite svårt men här ska du få några mått av mig.
Från nacke skulderbladen i fram(undra om det heter så:-0 )
Till svansrot ca:36-37.
Omkrets tog jag till lite eftersom hon har sin päls och tog mått från en gammal dräkt som hon haft,det blev 50cm.
Bakom frambenen till slutet blev det 22-23cm.
Hoppas du får ihop måtten,det gör ju inget heller om den skulle vara lite för stor heller.
Har problem med datorn så jag kommer bara in ibland och mailen ligger helt nere vad jag förstår men guben håller på att fixa.
När jag skrev till dig igår så tror jag att jag hann skriva klart sen lade datorn helt av.Men har mindre ont i armarna,säg det som inte har något gott med sig.Men visst är det sunt o gott när ungarna är ute o leker i snön och hellst nu när vi har så mycket snö.
Har också köpt ett garn som jag skickar till dig på Måndag.
Skriver till dig när mailen är igång sedan.
Ha det så gott önskar er en skön Lördagskväll.
Kramisar Karin o svartnosarna.

http://bloggplatsen/kajsa-varg

 
Ulla

Ulla

30 januari 2010 23:02

Jag håller helt med dig, barn ska leka helst ute för att röra sin kropp, det blir sunda, starka och friska barn av sånt, tids nog får dom sitta vid datorn, även vi vuxna bör ta promenader, och inte fastna inne, det är lätt gjort, kramar Ulla

http://www.ullasglitter.se

 
Ulla

Ulla

31 januari 2010 13:56

Hej Cia har skickat ett nytt brev till dig idag och om postgången går riktigt till och inga snattare i närheten så ska du ha det i morgon, kram Ulla

http://www.ullasglitter.se

 
Lisa

Lisa

31 januari 2010 23:29

Håller med ja med..Uppfostrde mina barn att leka med kroppen utelek eller inne med typ kuragömma mm..
det var då när Tv-spelen var så populär,,Konstigt så ville ALLA ungar vara hemma hos oss eftersom dom tyckte det var skoj med att leka istället för att Glo på tv o data dagarna i ända,,Klart dom också fick spela och titta på Tv men i måttliga mängder.
Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards