ciabel

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Sjuka barn och hund

Av Ciabel - 4 februari 2010 15:35

Belinda är genomförkyld igen med halsont och temp. Återkommande följetong känns det som.


Var med Nappe till vet för att ta 1års sprutan och bad henne titta i hans öron för han är lite besvärad av dem periodvis. Ja så klart visade det sig att han hade både öroninflammation och lite svampväxt så han ska ha örondroppar nu i 10 dar.

Nån spruta fick han inte för då han är en såpass liten hund ville hon att han ska vara frisk först vilket i och för sig är vettigt så om 12 dar ska vi tillbaka för koll och spruta.


Trodde vi kommit ifrån öronbekymmer när barnen blivit stora men nu har vi tydligen ett nytt litet öronbarn i familjen.

Ja ska bli intressant att se hur det går med dropparna för han gillar inte när man håller på i öronen.

Kramizar

 
 
Ulla

Ulla

5 februari 2010 09:14

Vad fin Nappe är, nyfriserad och allt, snygging, det är joggigt med sjuka barn och hundar, jag vet har varit där själv en gång i tiden, går bara runt, ibland kanske det känns bra att få gå och jobba en stund även om man vill vara hemma och vårda bara för att andas annan luft, om du förstår hur jag menar, det är roligt att sticka, även om jag inte kan sticka långa stunder så är det kul att se mönster växa fram, du har verkligen mycket beställningar, vad kul, ha det så bra på jobbet inatt, kram Ulla

http://www.ullasglitter.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards