ciabel

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Ciabel - 16 februari 2010 07:24

Igår kände jag i lilltån att ngt var fel så jag tog Nappe och gick för att möta pojkarna när de kom från skolan och jovisst var känslan rätt.

Johannes och Alexander kom med 3 kompisar och en 4e pojke som bara bråkar. Alltid ngn eller några han är på och puttar o jagar. Alla killarna tyckte det var jätteskönt när jag kom så......

Johannes gick hem till Arvin och Simon följde med hem till oss.

Tur var väl det för hans mamma var hos tandläkaren inne i stan och han hade glömt sina nycklar. Kan ju inte skicka ut en liten unge i kylan så han blev kvar över middagen tills mamman kom hem.


I kväll blir det äntligen av att träffa morsorna. Vi är 2 som hängt ihop sen flickorna började 6-års, t o m bytte skola samtidigt för våra barn och sen har vi en 3 e som har hängt med sen skolbytet för 3 år sedan.

Vi ska gå ut och äta(ja ngt vinglas blir det såklart med)!


De här hemma ska få färsk panerad torsk till middag innan jag går vilket de gillar. Har tre barn som älskar fisk så här hemma är kött mindre attraktivt vilket kanske inte är så vanligt.

Frukt och grönsaker i alla dess former går åt som smör i solsken vilket tyvärr märks på matkontot för det är så j-la dyrt. Nu har vi ändå förmånen att bo nära Lidl där de har väldigt bra frukt o grönt till bra priser så där handlar jag nästan dagligen. dessutom klarar Bel som är lactosintollerant deras långbarhetsmjölk så istället för att köpa mjölk för 17kr/litern kommer vi undan med 8 kr/l.

Har mycket att tycka om Lidl som affärskedja annars och deras personalpolitik men som kommunalarbetare med stor familj har man inte alltid råd att vara kinkig:)


Så kul att läsa alla kommentarer och ju fler jag läser desto tacksammare blir jag för min lilla dumburk som gjort att jag fått så många underbara vänner i detta avlånga land.

Att alla verkar lika envisa som jag gör bara saken bättre!


Nu ska barnen till skolan och jag ska röja av i daglig ordning innan jag sätter mig och stickar klart Chisas tröja. sen ska jag ta itu med Gizmos så snart tjejer.

Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards