ciabel

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Konstigt vad tiden går!

Av Ciabel - 18 februari 2010 09:48

Nu har det plötsligt blivit torsdag igen,jag hinner inte med känns det som utan dagarna bara försvinner.


Har hunnit plocka undan och baka en banankaka nu på morgonen. Våra barn äter ju inte frukt med "blåmärken" så det gäller att ta tillvara på allt. Blir faktiskt riktigt gott om man mosar ner ett par bananer i sockerkakssmeten, saftigt och med lagom banansmak.


Just nu står en liten herre och nyser nedanför mig. Han gör så när han tigger och nu står hans stora passion i livet på bordet. Dvs ost  Han gör precis vad som helst för en skiva ost.

Apropå mat så har han tidigare ratat allt utom färkfodret och husses valpfoder för småväxta hundar. Köpte nu en liten påse royal canin för pudlar och vad tror ni? Jag trodde inte han skulle äta men nu ratar han allt annat och står vid skåpet och skäller när skålen är tom. Ja det är synd att säga han skulle va billig i drift! 159kr för 1½kg är allt annat än billigt.


Nu väntar duschen och sen en långis runt marabouskogen.

Kram mina goa vänner

 
 
margit

margit

18 februari 2010 12:29

Hej Cia!
Ja det låter gott med banankaka! Inte dumt de! va du är duktig! Har man barnn hemma så "krävs det" nästan att man bakar själv...för det är STOR tgång på allt, förstår jag.
Hundarnas mat--och katerna..ja dom kan vara kräsen dom. Vi har 2 katter. Varit på Djursjukhuset för en dryg månad sen. Linus...kunde knappt kissa...några droppar...som tur var så var det inte stenar..utan KRISTALLER. Han skall ni livet ut äta specialfoder, köps i sävk och då får Tessie äta detta också Sedan så dom att jag skulle köpa "blötmat" också. Det är små "påsar", inte så mycket i, Klipper upp den, häller lite i skålen, Linus äter först, länar lite och då får Tessie åta upp resten. Så nu kasta inge blötmat..som jag gjorde OFTA när jag köpte burkmat på vanlig affär..helt annan mat.
Ja dom "små djuren" får man vara rädd omoch sköa om på bästa sätt.
Kramen vännen!

http://margitholm.blogg .se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards