ciabel

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Blir en lugn dag!

Av Ciabel - 24 februari 2010 08:02

Idag blir det en lugn dag för både mig och Napoleon.

Jag ska ju på och jobba 2 nätter igen så vila är a och o innan, dessutom verkar det som Nappe håller på att bli förkyld. han hostade lite igår och var rätt trött hela dagen så det blir ingen långis idag.

På vår gård ligger 2 små hundar i förkylning och de är riktigt risiga, den ena hade nyligen lunginflammation dessutom så det gäller att vara försiktig när det är så här kallt.


Igår var Stefan och jag iväg till Arkens zoo i stinsen och köpte ett sånt där anti skall halsband för vår lilla kille skäller en hel del när grannarna hörs och när han är ensam. Har nu börjat efter konstens alla regler att ha det på honom utan att ha det aktiverat och tar på och av ofta. Detta för att han inte ska börja förknippa citronsprayet med halsbandet för då låter de bara bli bara när det är på. Hon i butiken hade använt det på sin dvärgpinsher och det hade tagit sin lilla tid men idag är han både tyst och utan halsband.

Skulle också köpa färskfoder men de hade bara ½kilos korvar och det går inte. Får ju slänga hälften då för Nappe är ju inte så stor i maten.

Köpte istället ngt blötfoder på "tetra" som de hade på erbjudande som hon kunde rekomendera så vi får väl se om han äter det.

Apropå mat så dissar han pudelfodret efter att ha ätit glatt av det i en vecka. Nu vill han ha sitt gamla foder dvs husses valpfoder för småväxta hundar så vad göra? Bara ge han det han gillar eller hur......


Barnen mår bara bra och deras sportlov börjar redan i morgon. Skolan har nämligen lagt 2 planeringsdagar i anslutning till lovet så de blir lediga 1½vecka.

Köpte upp mig på en massa lättlagad sportlovsmat igår så de kan förse sig själva utan att behöva väcka mig då jag kommer sova torsdag o fredag både den här veckan och nästa.  


I eftermiddag blir det en promenad till Lidl för vi måste fylla på grönsaker och frukt igen. kanske har de ngt annat kul den här veckan med...


Nej nu i med en tvättmaskin och in i duschen så jag blir människa igen.


Kram på er ni är guld värda


 
 
Lisa

Lisa

24 februari 2010 18:53

skönt att höra ifrån dej här också..förstår att det varit jobbiga dagar,,Hoppas nu inte Nappe blir så illa förkyld så han får lungiflammation också,,han hade ju nyss öroninflammation mena jag,, så jobbigt och Dyrt när Djuren blir sjuk..Jag blir så irriterad över det att det måste kosta så mycket för det är nog många djur som får lida pga att ägarna inte har råd att ta dom till vetrinären..även om man har försäkring så måste man ju upp i en summa innna man får hjälp..Amigo har också det på gång har haft i epi otic och gjort rent men fick ringa vetten i fredags men han blev piggare under helgen så vi avvaktar än..

Så fin chisas tröja blev,,och princess tårtan du gjort är ju bara för härliga dom,,Jag har varit på väg flera ggr å beställa både princess bakelser och cup caces som det är en del som virkar på bloggarna,,men har inte haft råd ännu..
Vilken tur att det blev förlängt Sportlov för barnen,,Otroligt att dom TÄNkt Till för en gångs skull!!och lagt studiedagar i anslutning..
Hoppas du hittade nåt skoj på lidl..Jag gillar MITTGÅNGEN där bäst,,Där allt tjafs finns som gubben säger,,hahha..
Sköt om dej kraaaam!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Karin  o svartnosarna

Karin o svartnosarna

26 februari 2010 00:41

Hejsan Cia!
Tröjan till Chisa kom i Måndags,har nu använt den till henne o hon ser ut att stormtrivas i den.Lite stor ibak kanske men vad gör det.Har satt in en bild på bloggen på henne i tröjan.Måste säga att färgerna blev bra.Sen så tackar jag så mycket för den söta tårtan"passar mig bra som älskar just denna tårta.
Den får stå i mitt glasskåp där jag har min samling av änglar,då får jag se den ofta.Tänkte höra med dig om du gör damsugar bakelser?min mor är nämligen alldeles tokig i dessa.Isåfall skulle jag vilja beställa av dig.
Får tacka så innerligt mycket för att du ville ställa upp att sticka tröjan till Chisa.
Ser att Nappe dragit på sig en förkylning,tror att mina tjejer också gjort det för Hjördis mest då nyser o låter konstig,drar in luft i halsen,sen låter det konstigt i bröstkorgen på henne ibland.
Så jag har bara ut dem korta bitar nu o har dem varmt så får vi se.Annars är det väl bara att ringa farbror hunddoktorn.
Hoppas ni får ett härligt sportlov,våra barns lov är snart slut,de börjar i skolan på Måndag.
Önskar er alla en underbar helg,O att Nappe sötisen kryar på sig.
Kramen Karin o Svartnosarna.

http://bloggplatsen/kajsa-varg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards