ciabel

Alla inlägg under mars 2010

Av Ciabel - 26 mars 2010 22:59

Nu e lets dance slut för den här gången och jag måste bara tycka till. Claudia har helt klart varit bättre genom hela säsongen och dessutom ett dansande lyckopiller:)

Visst e han lite söt att titta på Mattias men nä....

Dessutom stör jag mig nåt förjäkligt på Cecilia och hennes sätt att hela tiden höras. kommer bli helt odräglig när hon nu har 2 segrar bakom sig.


Nappe och jag var och firade min mamma igår och som ni som följt mig ett tag vet röker de inne så det var bara hem och slänga allt i tvätten innan jag och Nappe fick varsin välbehövd dusch. trimmade nos och tassar när jag ändå höll på.


Idag var vi ute med Lisa och hennes pudlar i 1½timme innan både Nappe och jag lade oss i solen ett par timmar.

Såååå otroligt skönt.

Natti mina vänner

Av Ciabel - 23 mars 2010 22:08

Kom i säng vid halv nio i morse efter en otroligt tung natt, måste ha varit fullmåne verkade det som.

Blev väckt kvart över 11 av telefonen. Det var killarnas ansvarspedagog som ringde och ville boka tid för uppföljninmg av åtgärdsprogrammen. Ja nu var det bara Johannes för Alex har kommit i fas så hans program kan vi avsluta men Johannes ligger fortfarande lite efter. nu är jag inte ett dugg orolig för honom ändå för han har andra kvalitee´r som jag tycker är otroligt viktiga. han är social, omtänksam, har empati och tar hänsyn. Det gör de andra 2 också men johannes har fingertoppskänsla när det kommer till människor.

Dessutom vet jag att han kan om han lägger manken till men skolarbetet står inte högst på hans priolista.


nu jobbar jag inatt innan jag blir ledig till måndag då jag har bytt så jag jobbar istället för på bels födelsedag.

Så skönt när man kan göra så och slippa ta semester.


Var till LIDL idag och fyndade lite. Ny springform blev det för 49 kr vilket jag tycker är ett bra ptris och så helgskinka så i morgon blir det skinka och hemgjort potatismos med colemans senap till. supergott.

Hoppas på sol i morgon så man kan sitta ute och lapa AD-vitaminer:)


Ha en bra natt mina vänner


Av Ciabel - 22 mars 2010 21:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ciabel - 17 mars 2010 07:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ciabel - 13 mars 2010 22:05

Gud vad tiden går fort. Torsdagen var lugn men på kvällen fick bel feber och ont i halsen så hon var hemma på fredagen.

Johannes har inte haft ngt ont i magen sen vi slutade med den vanliga mjölken igen.

Själv har jag jobbat fredag natt och ska nu ta mig igenom den här natten också innan jag går på "minisemester" i morgon.

Stefan sticker rätt tidigt imorgon men ska försöka sova till lunch i alla fall. Idag vaknade jag redan halv 11 för det blev så satans ljust när solen låg på.

Har hunnit dammsuga och torka golven idag efter att jag badat Nappe och klippt nos, tassar och klor.

han blir såååå mjuk o luktar så gott av sitt balsam.

Har lite svårt att fokusera för jag har sån pannknack.

Återkommer i morgon

Av Ciabel - 10 mars 2010 21:10

Johannes kom hem straxt efter 13 idag med jätteont i magen. Han har haft ont till och från under en period nu och jag har för mitt liv inte fattat vad som felat honom. Inte förrän idag!

Under jullovet gick vi sakteliga ifrån den lactosfria kosten och det gick jättebra. Enligt läkarna ska det ju växa bort så vi hoppades på det men nu idag när jag satt och försökte hitta sambanden mellan hans magknipsattacker kom jag på det. Varje gång han haft ont har han druckit mjölk ca 1 timme före. Ja inte värre än att ta bort lactosen igen.


Lisa kom och Nappe fick totalspunk. For runt som en galning men inte ett skall och då hade jag ändå tagit av antiskall-halsbandet innan så  inte Nelly eller Simon skulle råka aktivera det. Lisa blev otroligt imponerad för hon trodde inte på det när jag köpte det.

Vi var uteefter middagen och gick i över 1 timme. Jätteskönt fast det mörknade otroligt fort.


Bel börjar bli krasslig igen. Halsont och fryser så hon fick en ipren och en kopp te innan hon lade sig.


I morgon ska jag ta en sväng till LIDL och köpa minidrivhus till alla mina roliga frön jag köpt.

Sen på eftermiddagen är det arbetsplatsmöte och det är min tur från natten att gå så då får Nappe följa med och hälsa på tanterna så blir de glada.Var ett bra tag sen han var med till jobbet nu.


Natti mina goda vänner

Av Ciabel - 10 mars 2010 07:34

Idag är det full rulle som gäller igen.

Städa av lite snabbt och sen kommer Lisa hit med vovvarna i eftermiddag så då har vi ett eget pudelparadis här. Ska se om hon hinner trimma Nappe också för jag tycker han börjar bli långhårig:)

Nej nu ska barnen till skolan så vi ses senare

Kramar

Av Ciabel - 9 mars 2010 09:53

Idag körde jag igång kl 6 för Nappe skulle rastas, barnen väckas, dusch, matsäck till Belinda mm. Allt före kl 8.

Vid 8 tog jag Nappe och gick iväg på en entimmeslångis. Skulle nämligen lämna nycklar till judolokalen till en av pedagogerna i skolan för de har friluftsdag idag och några skulle testa på judo. Bel valde skridskor för hon tycker inte om att visa upp vad hon kan och det hade ju blivit så om hon hade valt judo eftersom hon kommit så långt. Dessutom tränar hon 3 ggr i veckan +att hon e´hjälptränare för nybörjarna.


Ska tvätta lite och ev sticka lite innan jag ska gå iväg igen, nu för att möta pojkarna i skolan och hämta tillbaka nyckeln.


På söndag åker Stefan iväg t fjällen med "gubbarna" o åker skidor 4 dagar. Jag har tagit semester då så på söndag ska en jobbarkompis komma hit med sin dotter på middag. Kul att träffas ngn gång även utanför jobbet:)


Nej nu har jag lite att göra.

Puss på er

Skapa flashcards