ciabel

Alla inlägg under maj 2011

Av Ciabel - 24 maj 2011 16:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ciabel - 23 maj 2011 20:43

Jaha då rasslade den här dagen förbi i ett flygande huj  

 Gynbesöket gick väldigt bra. Läkarn oroade sig för att jag skulle ha en massa sammanväxningar efter de 3 snitt jag gjort för då skulle det inte klaras av med titthål men inte fanns det några såna inte. Enligt ultraljudet såg jag ut på insidan som jag aldrig blivit snittad:)

Bara vänta på att danderyd ska höra av sig nu med en tid.


Hann både damma,dammsuga,moppa och promenera hundarna före läkarbesöket.

Väl hemma rasslade det in 7 ungar efter skolan(3 e mina egna) så fullt ös medvetslös blev det igen.


Åkte iväg och storhandlade så nu finns det mat ett tag till.

Nu ska jag ta å slappa lite i soffan bara kidsen kommer i säng

Natti

Av Ciabel - 23 maj 2011 08:30

God morgon alla glada!

Simon kom halv åtta och då blev det fullt pudelröj  

Ägnar förmiddagen åt hushållssysslor så jag kan koppla av sen.

Efter lunch ska jag till gyn och träffa läkarn för att få remissen skickad för sterilisering, hoppas innerligt att det går fort sen. Orkar inte/kommer inte ihåg de där j-la pillrena varje morgon och då har jag ändå använt dom 26 år med uppehåll för graviditeter och amning.


Gubben ska hämta sin MC i eftermiddag så kan de börja övningsköra på allvar.

Det står inte på min popularitetslista inte men jag kan ju inte förbjuda honom. Vill han så gärna får jag vackert sitta och vara orolig:(


Bel ska köpa ny mobil! Tja jag får väl betala halva den här gången men då får jag överta hennes gamla och det är bra det! Min har ett helt eget liv, eller vi kanske ska säga inget liv för den funkar bara när den själv vill.


Jo förresten! Vårt simlag till bästa fyran har gått till final så på onsdag ska mina killar(ja resten av laget med så klart) åka in till sankt Eriks badet och simma finalen. Håller alla tummar och tår

Av Ciabel - 20 maj 2011 00:59

Nu har jag efter lång tids funderingar fattat ett avgörande beslut!

Jag ska sterilisera mig. Har inte velat stänga möjligheterna förr men nu fyller jag 42 i sommar, har haft ett skadat barn, har 3 friska barn och har kommit till den punkten att jag inte vill ha fler.

På måndag ska jag träffa läkarn för att få remiss skriven och så måste det (en ren formalia) skickas en ansökan till socialstyrelsen.

Ser fram mot att slippa stoppa i mig en massa piller som dels är svåra att komma ihåg och dels kan det inte vara bra i längden. Ja längden kan ju diskuteras för jag har ätit pp i 26 år med bara uppehåll för graviditeter och amning  

Mys

Av Ciabel - 15 maj 2011 09:22

Sköna söndag!

Gubben åkte iväg på konferens/kick off igår och kommer hem efter lunch idag.

Belindas gamla bästis från de var små kom hit och stannade över natten. Blir inte så ofta då hon nu bor i Örebro men "pappahelgerna" Lyckas vi få till det ibland.


Satt m tjejerna och kollade in shlager igår. Trodde inte att Eric skulle ha ngn större chans i det udda startfältet men det blev riktigt nervöst på slutet då han kom på en ärofylld 3e plats.

Han e ju så otroligt söt den pojkspolingen så jag förstår Bel som sitter som klistrad när han framträder. Inte ofta man ser så söta pojkar (jo mina egna så klart)


Idag blir det att ägna sig åt inneverksamhet för regnet mitt huvud väntat på ska komma ett par dagar verkar vara på väg. Skönt då kanske jag slipper huvudvärken snart.


Nehej nu kör vi igång! Ta vara på varandra och dagen

Av Ciabel - 13 maj 2011 07:41

Idag blir det att pyssla inne. Grått och kyligt ute.

Måste se till att få till ett par ordentliga promenader med Nappe så jag får ihop ordentligt med steg i stegräknartävlingen vi har på jobbet:)


Min mor lyfter på luren när jag ringer men bara för att lägga på innan jag hinner fråga efter min platspappa. Irriterande, hon beter sig inte direkt som en vuxen människa.


Min goa vän L ringde igår och bjöd med mig på styling och makeover på onsdag  

Hoppas gubben min kan ta ledigt då för annars krockar det med både hundar och Bels mattehjälp som ngn av oss måste vara hemma och fylla i timrapporten för.

Vore skitkul på ren svenska för det har jag aldrig varit på. E ju väldigt praktisk och bekväm av mig även fast jag är mån om mitt utseende.

Nehej det här går inte. Måste få iväg kidsen till skolan

Av Ciabel - 11 maj 2011 12:17

Var ute på en promenad med Nappe och Simon. Hade dem kopplade just för att det var så mycket hundar ute och tur var väl det.

Ur en king cab flyger en stor långhårig schäfer och kommer i full fart mot mig och pudlarna. Nu är Nappe redan livrädd för stora hundar sen han när han var valp blev påhoppad av en amstaff. Och inte blev det bättre nu inte.

Tog ett bra tag innan ägaren fick in sin hund som lystrade till namnet pricken.

Hade jag inte haft mina kopplade hade jag inte haft dem kvar för då hade de sprungit för livet, så skärrade var de.

När ägarn väl fått in sin hund ska ni inte tro han bad om ursäkt utan vad gjorde han? Kastade sig i bilen och drog fortare än ögat.


Nappe vankar runt och morrar och skäller innen nu jätteskärrad. Får se hur det går att lugna ner honom. Simon verkar ta det lugnare som tur är.

Av Ciabel - 9 maj 2011 07:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Skapa flashcards