ciabel

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Ska man polisanmäla?

Av Ciabel - 5 september 2011 09:11

I Johannes klass finns en pojke som är dubbelt så stor än de andra pojkarna där allt inte står rätt till. Precis innan sommarlovet gick Johannes emellan när han stod och slog en anna kille (misshandlade). Den gången slutade det med att han sparkade Johannes rakt över knät med full kraft så det vek sig bakåt.


Den här terminen har börjat med många "mindre" incidenter när han gjort utfall mot Johannes och vi har haft det uppe till diskussion flera gånger pedagogen och jag. Skolan har jobbat stenhårt med detta men i fredags hann inte pedagogen med. Hon stod och såg hur killarna (som satt mitt emot varandra) reste sig för att ställa upp stolarna när de skulle sluta. I nästa ögonblick är den pojken på Johannes sida av bänken, lyfter upp honom i kragen, nitar honom rakt över nä'san för att i nästa sekund kasta honom tvärs över rummet in i bänkarna.

Innan hon hann fram hade allt detta skett och han stuckit som en avlöning.


Överväger allvarligt att polisanmäla detta trots att pedagogen gjort en anmälan och skrivit rapport så det blir lite mer substans bakom när soc blir inkopplade.


Nu ska de ha en resurs enbart på den här pojken och jag har lovat Johannes att följa honom till och från skolan under en period men hur det ska gå sen vet jag inte.


Retar mig dessutom att han tar tid och resurser från de andra barnen så här.  

 
 
Ingen bild

Inga-Lill

5 september 2011 15:00

Hej vännen
Men fy f'n vad är det som händer i skolorna???? Hoppas verkligen att de sätter in en assistent på denna grabb.Han kanske t.o.m ska gå i en OBS-klass.
Hela sammhället är på väg att braka åt skogen tror jag. Man kan ju undra....
Hoppas det gåtr bra för grabben din...kramar från Dalarna till er.

 
Ingen bild

maria

5 september 2011 18:49

Hej på dig Gumms
Jag har oxå lite problem på skolan m vår son han blir slagen osv så jag vet hur det kan va :( Kramar

Ciabel

5 september 2011 20:05

E för djävligt på ren svenska att inte folk kan lära sina ungar hur man beter sig! Har alltid präntat in att man inte slåss men nu vete fan.
Har vid ngt tillfälle sagt slå tillbaka men i det här fallet är det så¨n storleksskillnad så då skulle han åka på dyngpisk:(
Nu är vår skola väldigt duktiga på att ta itu med problemen så idag hade de möte med rektor, arbetslaget, kurator, skolsköterska, psykolog och alla speciallärarna så får se vad som händer nästa steg. Stå på dig det är våra barn och deras framtid det handlar om/Kram

 
Ingen bild

Linda

6 september 2011 07:26

Som sagt skrämmande....
Och håller med dig Cia, finns allt för många föräldrar som inte borde vara föräldrar, som inte kan uppfostra, som skiter i sina barn mm.....

 
Ingen bild

Helén

6 september 2011 13:27

Klart att även du ska polisanmäla också Cia, inget snack om saken.
Det är f...n att våra barn inte ska kunna vara säkra i skolan för stt det alltid finns dom där bråkstakarna, som aldrig har fått en ordentlig uppfostran. Hoppas att det kommer att gå bra! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards