ciabel

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Nervös som fan

Av Ciabel - 8 december 2009 20:48

Kan börja med att berätta att igår var det 13 veckor sedan jag lade ciggen på hyllan  !!!!

Känns jättebra för det mesta men just nu är det tufft. Så j-la nervös för operationen på fredag och ja vad tror ni? Man blir röksugen men har jag klarat det så här långt så ska jag klara det nu med.


Igår bakade jag mjuk peparkaka, lussekatter och saffransbullar med mandelmassa och apelsin.

Kakan tog slut direkt när alla kom hem men katter och bullar finns det några kvar av.

Tycker saffranet har mycket sämre smak och färg än det brukar, dessutom e´det skitdyrt, 35 kr för ett paket.Så mycket brukar hela baket kosta i vanliga fall.


Har nu varit iväg och köpt virkgarn. Ljusgrönt och mörkgrönt för Bel har beställt en amiguru sköldpadda så nu blir det virka av. Har köpt Ceasars bok (mannen som talar m hundar) som jag tänkte läsa också så jag lär ha att göra fast jag ligger. Ja hur nu det ska gå till? Sist jag var beordrad viloläge var när jag väntade pojkarna och fick sammandragningar tidigt i graviditeten. Då kröp jag med dammsugaren och trodde ingen såg vad jag gjorde:)

Hade nog inte spelat ngn roll för enligt mina egna beräkningar var de bara 2 veckor för tidiga medans vårdens sa 6 veckor. Tror jag har rätt för de var stora för att va 6 veckor före.

Alex vägde ju 2230 0ch Johannes 2060 så ni kan ju fantisera hur jag hade sett ut om jag gått 6 veckor till med dom  


I morgon ska här städas och fixas mellan promenaderna.


Natti på er

 
 
Karin

Karin

8 december 2009 22:57

Go-kväll i stugan!
Kommer gå jättebra med rökning,du è ju så jätteduktig och hållt dig ifrån så länge då klarar du dig hela vägen.
Ja den boken har jag funderat på att köpa också,har sett honom på tv-n några gånger och han är helt otrolig med hundarna.
Kommer gå fint på sjukhuset ska du se,och proppa igen öronen och ha bra musik på,sen får du väl lite lull lull meducin så du känner dig lite mysigt avkopplad.
Kramen på dig och lycka till på Fredag,Karin o svartnosarna.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

8 december 2009 23:00

Men glömde ju säga att bullarna mums va gott det lät med apelsin i tillsammans med mandelmassa.Skönt att Nappe blitt bättre i magen,inte lätt när de vill äta allt:-)
Kramen Karin o svartnosarna.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
Pillabrita

Pillabrita

9 december 2009 10:33

Hej vännen! Vad är det ska operera? Nåt med benet? Har jag fattat rätt? Jag är så vimsig nu så jag glömmer ALLT...
Måste säga vad duktig du är med att ge f*n i ciggarna... Stor kram!

http://www.pillabrita.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 december 2009 12:26

Jätte duktig med rökningen,Det här klarar du galant.Förstår att du är orolig inför operationen.Så mycket gott du bakat,det lät så gott med mandelmassa och apelsin bullar.
Ha en bra Onsdag vännen!
Kramar Lena&Alina

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ulla M.

Ulla M.

9 december 2009 15:49

Hejsan Cia. Nu har du låtit bli giftpinnarna i 13 veckor, det blir nog inga problem att hålla det, tycker att du är suveränt duktig, har själv gått igenom det och hållt mig över 20 år, har fått lite mera kärlekshantag bara hi,hi,hi, fortsätt att kämpa du är super duktig, kram Ulla M.

http://www.ullasglitter.se

 
Lisa

Lisa

9 december 2009 17:36

Haalloj!
Här kommer jag insläntrandes och så har man missat en dag,,,Alltså du hade skrivit nåt igår hm,,,
Förstår att det PIRRAR i maggen nu..Men du är så cool så det fixar du med bravur(svårt att hitta ord när man är LIKADAN själv som sagt)..och röksuget 12 VEECKOR!!! Fantastiskt suveränt!! Och visst fixar du det utan stinkpinnen nu när du hunnit sååå långt i ditt Rökstopp!!

ska bli spännande att se din virkådra sen...
Kraaaaaam i massor!!!
Täänker på dej!!!

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards