ciabel

Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Oj vad dåligt samvete jag har nu!!!!

Av Ciabel - 2 januari 2010 17:55

Jag har jättedåligt samvete för att jag ite skrivit på länge och än mer för att jag inte hört av mig till er mina vänner MEN har faktiskt inte haft tid utan har bara hunnit in,läsa och godkänna innan jag varit tvungen att stänga ner burken igen.


Måndagen åkte ju som sagt pojkarna till en gammal kompis och de blev kvar över natten. På tisdagen rasade hela bunten in här och han sov över hos oss. Onsdagnatten hade Bel en kompis sovande här och det kan jag lova att det var första och sista gången hon sov här. Ungen somnade halv tre på natten. Sen på nyårsafton gick det i ett.

Bakade lantbröd, gjorde små tilltugg till välkomstdrinken. Gjorde potatisgratänger. fixade förrätten och så dukade vi långbord i vardagsrummet.


När alla kom var jag färdig att gå och lägga mig mn piggnade till och höll natten ut. Ja eller i alla fall tills alla gått kvart över 2 och då var vi (stefan och jag) bara tvungna att städa innan vi gick och la oss.


Måste tala om att Napoleon reagerade inte ett smack på smällarna och raketerna vilket var min fasa eftersom han är sååå rädd för allt annars.

Och klarade han bara nyår 1 så blir det inga bekymmer i framtiden heller.


Bel har haft en annan kompis här i natt som var och pojkarna ska ev ha "kompisen" Hanna här i natt. Ja det får vi också se hur det går.

Nej nu har jag inte tid igen så vi höres.

Har inte glömt er

Puss

 
 
Sally och Tessan

Sally och Tessan

3 januari 2010 13:02

Hej igen och tack för att du hälsat på så ofta hos mig.

Jo det går bra för matte med rökningen. Inte en cigarett. Och hon har lugnat ner sig. Klart det blir långa promenader men bara tre om dagen så vi hinner sova och busa lite inne också.

Det är så kallt. -12 idag men trot eller ej... Tessan stortrivs ute. Igår var vi nere på isen och lekte med alla barnen medan matte stod och pratade med en massa människor.

Nä, nu ska matte packa igen. Vi hörs när hon hinner med datorn! Kanske vi kan ta en hundpromenad tillsammans när vi flyttat upp?? Skulle vara jättekul att träffa dig i verkliga livet :-)

Nospussar från oss bägge och kram från matte

http://hundkakor.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

4 januari 2010 21:18

Hejsan Kul att du är på banan igen, man ska inte ha dåligt samvete för att man inte skrivit på ett tag, man får faktiskt ide torka ibland, det har jag haft när det gäller smycken, men nu är jag igång igen, titta in på det nya jag börjat med på sidan"2010 nytt" ha det gott och kram Ulla

http://www.ullasglitter.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards