ciabel

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Omplacering av Engla!

Av Ciabel - 7 september 2011 15:45

I fredags mötte jag en före detta granne som har/hade en liten aprikos mellanpudel som heter Engla. I mitt tycke underbar hund men haft en alltför hård tillvaro. Många ensamma dagar och hård på gränsen till elak uppfostran.


Nu behövde de omplacera henne snabbt för det funkade inte alls längre tidsmässigt och det alternativ hon än så länge hade var en fyllkärring på hörnet där vi tidigare bodde som hjälpt henne att klippa Engla. Eller klippa och klippa? Hela pudeln inklusive ansikte, ben och svans skalades med lammskäret. Med andra ord ser hon rätt bedrövlig ut  


Och så kom jag på det! Jag messade Linda och berättade om Engla! Knappt ett dygn senare satt hon i Lindas hall och ska nu vara där på prov 1 månad.

Hon har hamnat i en alldeles underbar familj som är som gjord för henne (dessutom är hon som gjord för dom med)

Så glad att det verkar ordna sig till det bästa

 
 
Ingen bild

Linda

7 september 2011 16:25

Och vi är mer än glada för att ha lilla Engla i vår familj.
Med mycket kärlek, mys och omtanke så kommer detta bli toppen.

Engla klagar inte iaf, hon har inte vikt från mig i soffan på hela dagen.

Trimmning behövs det ju med förståss, vi får ta början på lördag för ja hon ser halvt bedrövlig ut för att vara pudel=)

Kram o tack för tipset...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards