ciabel

Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Åldersnoja!

Av Ciabel - 10 juni 2009 09:21

Fatta att jag fyller 40 på söndag!!!!

Jag e´gammal har jag precis insett.

Har aldrig tänkt på åldern tidigare men nu när kroppen börjar protestera mer och mer kan man inte undgå att inse att man blir äldre.

Min Micke skulle ju för sjutton vara 18 år så nog har jag varit med ett tag.


Det spöregnar hos mig just nu och det ser ut som det kommer fortsätta under dagen. Vi som ska cykla till jobbet ikväll, känns inte så motiverat just nu men nu har jag ju vant mig vid den motionen så det är bara att köra på.

I morgon tar vi bilen för annars hinner jag inte hem för att duscha av mig och byta om innan det är dags att gå på skolavslutningen. Jätteskönt att alla tre går i samma skola. Napoleon åker med Stefan till jobbet så jag behöver inte bekymra mig över att han ska sitta och gråta efter "mamma".

 Håller på att ensamträna honom för fullt och har upptäckt att han blir jätte orolig när han har hela lägenheten utan han får vara instängd i sovrummet och det fungerar riktigt bra. Nu behöver han egentligen aldrig vara ensam, utom ngn kvart ibland när jag inte hunnit hem från jobbet innan Stefan och barnen åker iväg men det är skönt om man kan åka iväg och handla eller så ibland.


Som sagt go vänner kommer min kompis Lisa med sina pudlar tidigare på lördag så vi ska klippa Napoleon och ta det lugnt med hundarna. Med hennes hundar fungerar han fantastiskt bra men börjar misstänka att han är "rasist". Det är bara pudlar i olika storlekar han funkar med, allt annat springer han och gömmer sig för!!!!

Sen på kvällen smäller det:-)

Då kommer tjejerna så då blir det livat.

Familjen är ju på läger med judoklubben och jag känner inte alls för att sitta ensam kvällen innan DEN STORA DAGEN så då blir det mat,  vin och konstant tjatter halva natten. Skitkul.


Igår stod jag i köket precis hela dagen och bakade bullar som de ska ha med på lägret. Insåg att jag måste baka en omgång till oss själva också så de inte nallar av de andra så det blev ytterligare en sats.

Är trött på bullar nu och har inte ens smakat själv. Hela jag luktade kanel och vanilj.


Nu väntar tvättstugan så må så gott alla glada.

Puss på er

 
 
Lena

Lena

10 juni 2009 09:58

Hej!
Trevligt att du kikade in till mig!Då får jag grattulera dig i förväg,GRATTIS!40 år ja du är bara barnet!ha det så bra!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
susse

susse

10 juni 2009 11:02

Halloj du gamla....*S*

Ingen lder ju..Fyllde ju det i januari och alla har ju sagt att det är då livet börjar för kvinnan.. så här går jag o väntar..*S*
Hoppas ni får riktigt skoj på lördag..Fast det är jag såå klart övertygad om att ni får. Fattas bara..Menar.. Massa trevliga tjejer, massa vin..Vad mer kan behövas?
Kramisar Susse

http://www.123minsida.se/susse_69

 
Lisa

Lisa

10 juni 2009 11:28

Hej igen!
Kul att du kikade tillbaks..
Jag tycker inte alls att du är nån oseriös köpare bara för att du köpt en oreggad hund..snarare tvärtom..
Jag vet inte om du läst om just det inne på min gamla blogg Dagsländan..Jag skrev där b.la om att man inte ska se ner på dom som föder upp både blandraser och oreggat..Huvudsaken man har friska avelsdjur..Men så synd om tjejen som inte blir av med dom andra valparna..
Grattar dej också i förskott ifall jag glömmer det!!!
Kramiz

http://lizzyboop.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Ovido - Quiz & Flashcards