ciabel

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Ciabel - 7 september 2009 23:00

Nu har klockan hunnit bli 23.00 och ännu inget återfall!

Men vill minnas sedan sist att de värsta abstinensen kommer på dag 3 så jag får väl passa på att njuta av min rökfria tid till dess,fniss.


Min kompis Lisa med pudlarna Simon o Nelly var över och hämtade smärtstillande till våra fyrfota ikväll. lilla Nelly som alltid råkar illa ut (i vintras blev hon nästan ihjälbiten av en lös schäfer och går fortfarande på rehab) Lyckades smita förbi Lisa i eftermiddag och sätta sig bakom hennes fötter när hon stängde ytterdörren. En liten toy är inte alltid lätt att se!

Så slutkontentan blev en svårt klämd tass med 1 ev 2 brutna tår. Nu gör man ju inget åt brutna tår mer än vila och smärtlindring men det är så typiskt att just den lilla olycksfågeln var där.

Hade det inte varit för min och Nappes kurs i morgon kväll hade jag kunnat ha kvar Simon så Nelly får lugn och ro.


Min andra underbara vän ann-britt skickade med Cocillana-etyfin till mig så inatt kanske jag kan sova några timmar. För övrigt är jag rätt piggelin, får hoppas att det håller i sig för nu börjar Stefan bli sjuk. Han har dessutom rätt svår astma och klagar redan över att han inte får riktigt med luft.

jag stannar nog på soffan inatt också så han får sova ifred.

Natti go vänner

Av Ciabel - 7 september 2009 16:12

Klättrar på väggarna och tuggar smågodis frenetiskt. Har inte rökt sen i morse och nu börjar det kännas i kroppen!

Men ska i alla fall försöka så får vi se hur det går:)

Av Ciabel - 7 september 2009 09:06

Måndag morgon och grått o trist som bara den!

La mig i sängen och försökte sova igår kväll men vaknade efter ngn timme av värdens hostattack så upp och lägga sig på soffan så de andra som skulle upp i morse åtminstonde fick sova. Det är konstigt det där för på soffan hostar jag alltid mindre än i sängen, kanske allergisk mot ngn eller ...hihihihi

Var rätt pigg när klockan ringde i morse så gick en liten sväng med Napoleon och vad tror ni? Jo han hittade så klart en död fågel att gnugga sig i så rakt in i duschen igen så där stod jag sedan med honom på strykbrädan i köket och fönade samtidigt som jag kokade gröt till pojkarna.


Jag mår fortfarande rätt ok men det känns som förkylningen bara "backat" ett steg för att komma igen med ny kraft senare. Bara vänta och se men vill verkligen inte vara sjuk i morgonkväll när det är kurs med Nappe igen, dessutom har jag inte råd att vara sjuk fler nätter!

Bara karensdan ger -1200 i kassan så inte blir man rik av att gå hemma.


Ska vi alla mina goa vänner som har samma last som jag kanske försöka oss på att lägga av tillsammans? Så vi kan stötta och peppa varandra, skadar inte med pepp!

Nu ska jag försöka få lite gjort här hemma ,händer inte så mycket när logistikansvarige är sjuk....

HIHIHIHI jag känner mig full i fan idag så det bådar inte gott för dom som ska ha med mig att göra:)

Kramizar på er

Skapa flashcards