ciabel

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Ciabel - 8 september 2009 21:30

Åkte iväg med Nappe på kursen ikväll trots hosta och trötthet. Vi tog bussen halva vägen så gick vi resten för jag tänkte det kunde vara bra om han fick lite utlopp för sin energi före och det blev en fullträff.

Han visade upp sig från sin bästa sida hela tiden och var jätteduktig. Trots att vi inte hunnit träna så jättemycket på förra veckans läxa satt den i ryggraden. Tränade på hundmöten, att gå förbi, att sitta kvar när mattarna hälsade och inkallning till sidan och han är verkligen snabb att förstå vad man vill ha av honom.

Ska jobba lite på blixtinkallning under veckan som x-tra läxa för han är mycket lättare och snabbare i tanken än de andra på kursen. Lite typiskt pudel antar jag.

Men när han hörde vår bil och såg Stefan tappade han allt vad koncentration heter men efter en liten stund gick det bra igen.


Blev lite jobbigt för mig där ett tag för den ena instruktören är rökare men jag tuggade på mitt stimorol så käkarna höll på att hoppa ur led och ni må tro jag är stolt över mig själv just nu. Skrattande


Ska nog faktiskt ta ett glas vin nu och slappa framför tv:n ett tag innan sängen kallar.

Natti mina kära vänner

Av Ciabel - 8 september 2009 10:43

Ja nu fick Stefan ta sig ur sängen och åka ner till skolan för att hämta Belinda. Hon har samma som vi vuxna så hon blir nog hemma ett tag igen.

Bara att invänta killarna nu då...


Jag stannar hemma resten av den här veckan, dels för min hosta och sen känns det som jag kommer behöva ta hand om familjen nu när jag börjar pigga på mig.

Så med facit i handen jobbar jag nu inte förrän nästa onsdag igen:)

Inget ont som inte har ngt gott med sig brukar man väl säga?

Kram

Av Ciabel - 8 september 2009 08:08

Slog på burken nu och skulle logga in på min blogg. Helt utan förvarning har de gjort om precis allt och bytt namn så nu måste jag lära mig allt på nytt. Varför måste de göra allt så jobbigt?


Mår relativt idag men hostan sitter där den sitter.Sovit på soffan inatt igen men sovit ja det kanske är för mycket att kalla det.


Måste faktiskt säga att jag är lite stolt över mig själv idag!!!!!!!Skrattande

Fortfarande ingen cigg..........


Stefan skjutsar barnen till skolan men kommer hem igen och bäddar ner sig för nu e´det hans turRynkar på näsan

Kram på er, kommer in fler ggr idag

Ovido - Quiz & Flashcards