ciabel

Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Nu börjar jag lessna på sjukdomar

Av Ciabel - 6 november 2009 01:13

Killarna har varit feberfria även idag och kommit igång med maten igen men de låter.....

Alex hostar som bara den och Johannes är hur hes som helst. De blir hemma i morgon med och Belinda ringde från skolan på förmiddagen och hade sprängont i huvudet så det var bara att se till att hon också kom hem. Väl hemma visade det sig att hon hade 39,5 i feber.


Stefan VAB:ade idag så jag fick sova riktigt bra, tack älskling!


Sen har han kört som en skållad råtta mellan lägenheterna och lämnat grejer under eftermiddagen.

F-n vad grejer man har samlat på sig, hade inte en susning om att det var så mycket och då är det mycket som fått enkel biljett till sopstationen.


Satte in rostbiffarna i ugnen i kväll men tror de kommer få stå ända till lunch då det är 3 stora köttbitar. 1 brukar vara klar efter 10 timmar ungefär. sen blir det ner i marinad av vatten, salt, vitlök, soja och svartpeppar.

Så gott och så enkelt.

I morgon ska jag förbereda lunchen till all flytthjälp också, de måste ju få mat när de sliter.

Nu ska jag ta en liten tillsynsrunda igen för här har mina gam,lingar fått influensasprutan idag.

Natti på er

 
 
susse

susse

6 november 2009 08:51

Hejsan gumman.
Men fy så tråkigt o jobbigt..De avlöser varandra på löpande band hemma hos er...Stackare..
Vilken tur Stefan kunde stanna hemma så du fick sova..

Ja när man ska flytta så inser man vad man har..Vi flyttade ju för lite mer än 1 år sen ju.."MINNS" Borde man kanske göra med jämna mällanrum..*L**

Hoppas barnen snart är på benen igen.

Kramisar på er

http://www.susse_69.se

 
Karin

Karin

8 november 2009 12:25

Hejsan!
Nej fy va jobbigt med alla sjukdommar,sen när man jobbar natt dessutom.Vet ju själv hur det är när man ska sova o barnen är hemma från skolan.
Ringde läkarstation här hemma, de hänvisade till vaccinationscenter tror jag det hette i Uppsala om vi skulle vaccinera oss.På äldsta jäntans jobb är det ju 2st som insjuknat i svininfluensan.Men blev hon sjuk skulle hon stanna hemma från jobbet o ta det lugnt,nej huga gillar inte alls det här.Sedan har andra runt i kring där vi bor fått lappar i p.lådan om att de kan komma o vaccinera sig på en läkarstation inte långt därifrån vi bor o man behövde inte vara listad där,men inte sjutton har vi fått någon lapp i lådan.är så många bud på det här tycker jag.
Men nog om detta,hoppas innerligt att barnen mår bra snart och ni får vara friska så ni får klart med flytten o allt som där hör till.
Kramizar på er och önskar er en skön Söndag,Karin o svartnosarna.












http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

8 november 2009 15:32

Tråkigt med sjukdomar, har varit samma här... Tittar bara in en snabbis för att skicka en stor KRAMIZ

http://www.pillabrita.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

8 november 2009 16:48

Hej gumman!
Hoppas dina barn piggnat till nu och att flytten gått bra..Tänker på dej,,Kram kram..

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Presentation


Livet är en bergodalbana

Omröstning

Är du trött på snön än?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards