ciabel

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Ciabel - 23 november 2009 23:06

Kom hem efter en rätt tung natt. En av mina håll i gång tanter gick bort inatt så nu kommer ingenting bli sig likt på jobbet.

lika mycket som hon fick en att skratta fick hon en att svära ve och förbannelse. Ett rejält orginal. Kommer vara såååå tomt utan henne men samtidigt är jag glad för hennes skull. Nästan 102 år gammal och var relativt pigg och för sin ålder klar i huvudet in i det sista när hon fick somna in lugnt och stilla!


Lade mig vid 8 i morse och blev väckt kvart över nio av att de bilade i badrummet i lägenheten intill.


Varit i hundhagen med Nappe i em så han fick springa av sig. Han är fortfarande risig i magen men vi kämpar på. Ris m kokt torsk i miniportioner i kombination med medicinerna så nu håller vi tummarna, kan ju inte hålla på hur länge som helst tycker jag.


Nya tvättmaskinen fungerar superbra och i veckan ska det även inhandlas en liten frysbox.


Är ledig till onsdag då jag jobbar den natten och torsdags natten innan jag blir ledig 2 veckor före operationen. Ska göra pepparkakshus m barnen i helgen och sätter nog en pepparkaksdeg i morgon för på söndag är det ju första advent.


Älskar den här pyssliga perioden men nu måste jag hinna med allt innan operationen för håller stenhårt på våra traditioner. Sen kommer nog en hel del energi gå åt till att bromsa S för han vill gärna sätta upp julgranen före lucia. Men hallå före lucia? Den ska upp kvällen före julafton och i nödfall dagen före det men inte då, det är alltid diskussion om detta varje årFlört


Nattkramar

Ovido - Quiz & Flashcards