ciabel

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Teknik hahaha

Av Ciabel - 11 november 2009 21:35

Ja då sitter jag här på jobbet igen efter flytten.

Allt gick otroligt smidigt måste jag säga. Klockan 9 på morgonen började vi bära ner till lastbilen, (observera 2 ½ trapp utan hiss) och var klara med det vid 12 så sen gick lasset vidare till nya lägenheten.Strax efter klockan 14 stod alla möbler på plats och alla kartonger i vardagsrummet. Blev "ett par" öl och groggar efter det och i säng kom vi inte förrän efter halv 2 på natten.

Var bara en aning sega nästa morgon , fniss.


I måndags skulle vi koppla in telefon, internet och tv som vi har genom bredbandsbolaget. Då det inte finns ngn sån anslutning i den nya lägenheten har vi fått ett nytt modem som ska kopplas in i telefon uttaget. HAHAHA säger jag bara.

På bredbandsbolaget gjorde de en felsökning och talade om att det var felkopplat i våra telefonjack.

Hade väl kanske varit bra om de var inkopplade överhuvudtaget! Inte en kabel var kopplad utan de låg löst och fladdrade.

Ringde igår morse och felanmälde sen har jag ringt x-antal gånger och tjatat.

Vet ni hur handikappad man blir utan allt????

Kan lika gärna dra ngt gammalt över huvudet kändes det som.

I eftermiddag kom elfirman och de bara stirrade.....

De trodde jag skämtade med dom men inte jag inte.

Stefan ska koppla in allt ikväll så jag hoppas vid min gud att det funkar nu.


Nu måste jag jobba lite.

Puss och kram på er

 
 
susse

susse

12 november 2009 08:00

Halloj snäckan!!
Fy så jobbigt utan all teknik..Hade DÖTT!!skratt..
Håller tummarna för att ni får det inkopplat i kväll då..
Det gick undan med flytten må jag säga..
Hoppas det kommer bilder sen på den nya lägenheten..nyfiken ju..
Ha de gott o hoppas du har internet i kväll..
Kramisar

http://www.susse_69.se

 
Ulla M.

Ulla M.

12 november 2009 10:20

Hejsan vad skönt att ni kommit på plats, nu är det bara det roliga kvar hi,hi,att ställa allt på plats, ganska roligt ändå, skönt att ni får igång datorn snart så man kan gå in sin vanliga runda och hälsa på/kram Ulla M.

http://www.ullasglitter.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Presentation


Livet är en bergodalbana

Omröstning

Är du trött på snön än?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards