ciabel

Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Omvänd viktproblematik!

Av Ciabel - 8 maj 2009 09:38

Igår kväll satte jag mig i ett fotbad och pysslade om dem.

Sedan kom Belinda hem från judon och ville sätta sig också.

Så vi hade lite fotmys innan pojkarna kom från simskolan.


Nu mitt viktbekymmer!

Tog fram kläningen jag hade tänkt ha i helgen och provade men fy......

den hängde som en hösäck, då var jag ju tvungen att ställa mig på vågen och jovisst hade jag rasat 3 kilo sen sist.

Jag som precis hade kommit UPP till min trivselvikt.

Jag är lite bakvänd hela jag har jag börjat inse. Alla andra omkring klagar över att de går upp i vikt så det känns nästan lite oförskämt att gnälla för att man går ner.

Jag vet ju att det beror på min för höga adrenalin och för höga insulinproduktion men ändå!

Var bara att tänka om det vad det gällde kläder till helgen.


Hostan sitter som en smäck den och inatt vaknade jag av att Alex kom krypande ner i sängen så när jag började hosta igen smög jag ut i hans säng.

Bel väckte mig halv sju för då hade tydligen även hon smugit ner i vår säng på efternatten och vaknade av att napoleon satt och gnällde.

Han somnade för natten halv tio så jag har full förståelse för att han var nödig, på gränsen till srickfärdig.

Hans sträckning har i alla fall gått tillbaka helt och hållet men han ska väl kanske inte studsa runt på bakbenen som han gör.

Han är pådet sättet verkligen pudel ut i klotopparna.


Nä nu ska jag tvätta, städa och packa lite till barnen.

Trevlig helg på er allihopa

 
 
Annica

Annica

8 maj 2009 16:13

Jag förstår ditt problem med vikten. Jag tror att det är lika svårt än åt vilket håll det är: uppåt eller neråt. Jag var som en pinne förut, gick aldrig upp i vikt, men efter 4 ungar har man väl sparat några kilon efter varje... och nu sitter dom där.

http://www.123minsida.se/sunny

 
susse

susse

8 maj 2009 17:11

Hej igen.

Jo i perioder är jag en sju jäkel till att vara morgonpigg..*S*

Kram

http://www.123minsida.se/susse_69

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ciabel - 29 augusti 2012 17:13

Sj e bra roliga ! Bokade biljetter för mig och barnen ner till Janne nästa helg. Blev billigare att boka mig och två barn och sen tredje separat än att boka alla på samma =-O Skilde 150 kronor! Ja vad ska man säga annat än att nån logik hittar jag...

Av Ciabel - 14 augusti 2012 11:48

Trodde inte det var så lätt att spåra ip-adresser på alla besökande oavsett om de gjort nån kommentar eller ej! Man lär så länge man lever:-)...

Av Ciabel - 8 augusti 2012 01:26

Intressant men nu 4 månader senare vet jag vem som läckte! Trodde absolut inte det om den personen men i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna! ...

Av Ciabel - 31 juli 2012 09:28

God morgon! Då e det tisdag igen! Igår hade vi goda vänner på middag, Ulf och Helen   Ja som ni kanske förstår e jag kvar nere hos Janne utanför Hjo! Mår så otroligt gott här tillsammans med honom och alla hundarna! De som känner mig förvånas n...

Av Ciabel - 27 juli 2012 07:42

Nu sitter jag på tåget mer till Janne! Kompade ut en timme tidigare för att hinna med men vad gör väl det? Komp e till för att användas! I helgen har vi Jannes yngsta pojk men sen får jag rå om han resten av veckan:-) Ha det gott alla glada...

Presentation


Livet är en bergodalbana

Omröstning

Är du trött på snön än?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards