ciabel

Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Ciabel - 27 maj 2009 18:48

Igår när vi varit ute på vår långprommis kryllade det av de där vedervärdigt äckliga djuren på Napoleon (ja på Lisas hundar med).

Gick ner till apoteket och införskaffade ett sånt där fästinghalsband för det säger alla ska va SÅÅÅ BRAAA!!!

PYTTSAN! Han har inte sovit en blund inatt, gnällt, kliat, snurrat runt och gnällt igen.

Tog av halsbandet på förmiddan för trots att det står att det är normalt att det kliar första dagarna och att man ska behålla det på ändå tycker jag att han ska väl åtminstonde kunna äta och röra sig ! Men han fungerade inte alls så nu har jag idag duschat honom med schampo och balsam 2 ggr idag och han har ändå fortfarande besvär om än inte lika illa.

Nu har jag beställt halsband med eteriska oljor som citrus så får vi se om det funkar för jag hatar ju fästingar så jag vill inte ha med fler att göra än jag absolut måste.

 Dessutom har vi bytt ut torrfodret nu till färskfoder. Nu äter han som en häst igen. På 2 dagar har han ökat 200gram i vikt så det blir att fortsätta med det.


Tänker cykla till jobbet ikväll men det blåser orkanbyar så det lär ta på krafterna men men.

Ska ge mig iväg snart

Kram på er

Presentation


Livet är en bergodalbana

Omröstning

Är du trött på snön än?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards