ciabel

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Ciabel - 1 september 2009 21:27

Jo visst åkte vi på kursen Napoleon och jag!

Var jättenyttigt bara det där att vara med andra hundar utan att få hälsa. Koncentrationen var på topp de första 15 minuterna men sen blev han jättetrött i huvudet (jag med).

Hade förmånen då vi halkade in efter kursstart att vi fick en egen instruktör som bara ägnade sig åt oss. Nu har vi läxor må ni tro till nästa vecka. Sitta och ligga med belastning. Inte resa sig innan frikommando och att aldrig upprepa ett kommando utan korrigera direkt (e lite dålig på det).

Känns lite svårt för han är ju i alla fall min lilla sladdis:)

Däremot sa han, instruktören att efter att ha sett Nappe in action att är vi bara konsekventa kommer det gå blixtsnabbt att få Nappe dit vi vill för han var ett riktigt arbetsämne men det är väl alla pudlar!

Nej nu ska Nappe och jag gå och sova känns det som. Kanske ett glas vin innan:)

Av Ciabel - 1 september 2009 08:08

Ja då e´det tisdag igen och allt rullar på i gamla fotspår.

Trodde jag skulle ha 2 sjuka killar hemma idag för Johannes var jättetrött och gnällig igår och Alexander jättetäppt i näsan och sa att det "sved" i munnen igen.

Inte då, i morse var de som vanligt igen så det var nog ändå bara trötthet.

Belinda är igång som vanligt sedan igår men snorar fortfarande lite, men kan inte hålla henne hemma hur länge som helst för det.


Hittade en som håller hundkurser rätt nära där vi bor igår och mailade henne att jag ville börja med Nappe nästa kursstart. Fick tillbaka att vi är välkomna redan ikväll för den här kursen var inte full. Andra tillfället men skulle få tillgodo det vi missat vid nästa start. Vet bara inte om Nappe orkar med tanke på att det är bara 1 vecka sen kastreringen.

Vi får se hur jag gör.....


Tillbaka till äpplena!

Stod hela dagen igår men har lika mycket kvar så nu får jag köra igång igen. Ska ta fram min lilla svamptork tänkte jag och torka äppelringar i den, så gott att knapra på.


Veckan är fullspeckad.

Idag kommer Lisa förbi med Nelly och Simon så ska vi ut och gå, sen ev kurs ikväll.

Imorgonkväll är det föräldramöte i skolan.

På torsdag ska jag t läkaren m min halgus valgus sen jobbar jag 4 nätter i rad. Känns så där måttligt lockande just nu måste jag säga men men det blir nog bra.

Kram på er

Skapa flashcards