ciabel

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Ciabel - 3 september 2009 14:25

Var som sagt till vårdcentralen i morse med min hallux valgus.

Började med att fylla i om läkarbyte då jag lessnat på min hokuspokus doktor som botar allt med ipren. Var i och för sig länge sen jag var hos henne men då var jag där med min axel och blev ordinerad just ipren. Ett år senare dvs i vintras var jag till en annan av läkarna och då fick jag en kortisonspruta som hjälpte ngt otroligt så nu har jag listat mig hos honom istället.

I alla fall när jag väl kom in t läkaren tittade han och klämde o jag bara kände att trycker du en gång till får du en rak höger. Sen tittade han även på den vänstra och konstaterade att den också var på G men den gör vi inget åt innan den ger problem.

Sen flinade han o sa att vi måste kolla urinsyrorna för gikt ger samma symtom. Bara stirrade på honom, jag är av fel kön och fel ålder!!!

Då garvade han bara och sa att det måste finnas med i remissen t ortopeden annars dröjer det x-tra för det måste kollas först så det var bara att vackert gå till lab. Nu e jag blodfattig, vampyren tog ETT HELT RÖR....

Jag som hatar nålar och sprutor till max men låta bli att titta går ju inte för jag måste ju se att han gjorde rätt:)

 Nu väntar jag i alla fall på att få hoppa på kryckor:)


Varit ute och tränat med Napoleon och vid varje promenad får man passa på med basic övningarna och jag måste säga att han är för snabblärd!

Allt vi fick i läxa börjar sitta som en smäck så det är bara att köra på.


Nu ska jag hämta tvätten och sedan sätta pojkarna i arbete. De har utegångsförbud den här veckan för de smet ut olovandes härom kvällen.

Så idag ska de få laga middagen. Blir korv-och rotfruktsgryta vilket de älskar. Får våra barn välja middagsmat blir det antingen det eller fisk så riktigt som andra barn är de då inte.


Jobbar nu 4 nätter och funderar på att ta med Nappe ikväll.

Ha det gott mina vänner

Skapa flashcards