ciabel

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Ciabel - 2 februari 2010 23:07

Var som sagt på IUP-samtal i skolan med pojkarna idag. De har haft svårt med både matte och svenska så de har haft x-tra stöd och åtgärdsplan i dessa ämnen 2 terminer nu.

Deras pedagog Dan började båda samtalen med att han tror att vi egentligen kan avsluta dessa för de har utvecklats sååå mycket sedan i höstas men att vi ändå behåller dem den här terminen så det inte blir några bakslag. Han hade bara en massa positivt att säga så jag var stolt må ni tro när vi gick hem.

Nästa tisdag är det Belindas tur.


Sen var det Nappes tur!

Så duktig. Både jag och Lisa hade svårt att se den hund vi började med för 10 månader sedan, då skrek och nafsade han genom hela klippningen. Fick en massa ros av henne med för att vi har lyckats så bra med honom.

Han blev en helt ny hund när vi klippte ner öronen och manen. Bilder kommer senare.

Sedan alla goa kommentarer från er mina vänner förgyller kvällen ytterligare ska ni veta.


Ska glo lite på dumburken innan jag knyter mig

Natti

Av Ciabel - 2 februari 2010 07:22

Ja idag är schemat fullspäckat.

Ta hand om hushållet och förbereda middagen nu under förmiddagen för sedan kör det ihop sig.


Killarna ska ha IUP-samtal efter varandra med start klockan 15 så jag är nog hemma igen vid halv fem.

Då kommer Lisa så ska vi käka middag tillsammans innan vi åker och ger Nappe hans make over. Brukar ta ca 3 timmar så det blir sent.


Vilken härlig dag det var igår. Först kom som sagt min ängel fram och sedan kom Ann-britt och fikade medans Bel och hennes pojkar hade judoträning.

Fick 2 st små jättesöta primula av henne så presenterna haglade in kan man säga.


Känns otroligt bra att veta att man är uppskattad av sina vänner ska ni veta.


Apropå vänner är det väl helt otroligt att man har funnit så underbara människor genom den här dumburken.

Människorman inte ens visste fanns har dykt upp i ens liv och tar en stor plats bland dem man har som vänner.


nu ska barnen till skolan så det finns lite att göra

Ha en underbar dag mina bloggisar


Ovido - Quiz & Flashcards